Ett tak som följer med när man vrider på huvudet!

2009-04-04 | 22:12:46
Idag har vi varit inne i stan, och vi har faktiskt inte handlat något onödigt alls. Fast när man tänker på det så kanske besöket på Burger King var lite onödigt. Men det var ganska kul för under tiden Johan stod i kön för att handla så lyckades Elin flörta till sig en glass ;-) men nu är det ju så att hon är för lien för att äta sånt så det blev inget med det...
Vi tog med maten ut och satt i solen på Stortorget och åt. Elin hade solen i ögonen så innan vi åkte hem fick vi gå och köpa en keps till henne. Hon var vaken i affären och kunde båda prova och välja en keps. Fast det blev inte den hon egentligen ville ha, den var lite för stor.
Här hemma fick Elin ha sin keps på sig och hon har kommit på att det är ett tak som följer med när man vrider på huvudet, och när man har den på så får man inte solen i ögonen!


Elin och pappa (Nu har vi ju inte sol inne, men det blev lite liv på 
Elin såfort man försökte ta kepsen så hon fick ha den på sig inne också).




Igår var vi i skogen och gick och Elin tycker nu att hon är så stor att hon inte längre vill ligga ner i vagnen och sitta är hon fortfarande för liten för, det orkar hon bara en liten stund sen trillar hon ihop och då blir hon jättearg.
När vi var i skogen runt 2 km från bilen gav Elin upp så det slutade med att jag fick bära argbiggan med ena armen och samtidigt putta vagnen resten av rundan med den andra.
Hon var fortfarande arg när vi kom hem och det var inte något annat än matchen mellan Färjestad och HV 71 som fungerade, men det var bara en liten stund, sen blev hon arg på det också. Kanske för att Hv förlorade. Jag tror nämligen att hon håller på dom men jag är inte säker.


Elin tittar på hockey och hon har lärt sig vad man har armstödet till :-)


Elins barnmorska har berättat att det inte är farligt för henne eller någon annan bebis att titta på tv. Innan dom är 1 år går det bra att sitta framför tv:n. Då vet inte barnen alls vad det är dom ser utan för dom är det som vilken mobil eller leksak som helst. Något med färg som rör sig, men efter 1 år börjar dom fatta och då kommer inte lilla Elin få titta på tv längre!



Nu har vi en pyjamasbild till på Elin, den är från i morse och klockan
vara bara 9 när hon fortfarande hade pyjamasen så jag sa att hon i
nte behövde skämmas utan kunde se glad ut.







Kommentarer
Postat av: Junitjej

En sådan fin blogg!

2009-04-05 @ 08:48:29
URL: http://junitjejen.se/
Postat av: Jenny

Min dator kraschade för några dagar sen så jag har inte kunnat följa din utveckling på ett par dagar. Men jag ser ju, när jag läser din blogg, att du mår toppen. Och kepsen, den matchar min skjorta här hemma. ;)

2009-04-07 @ 15:20:47
URL: http://myengla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback