Babycafè

2009-08-26 | 22:36:14
Onsdag var det, och det betyder kompisträff. Idag gick vi till förskolan vid kyrkan på babycafè. Först förstod inte Elin det där med att det fanns massa nya kompisar att leka med (när vi räknade så var det 15 bebisar, men sen kom det nog några till). Hon skulle bara klättra och sitta i mammas knä. Fast Moa, som var den som satt närmst Elin gick bra att leka med. Eller jag vet inte om det är lek, dom ägnar sig mest åt att ta leksaker ifrån varandra ;-) 
Elin visade också upp lite av det hon lärt sig, som ju är att krypa framåt. Jag försäkte få henne att krypa igenom en liten tunnen, men hon höll huvudet sisådär 2-3 cm för högt så hon kom inte in och hon fattade absolut inte att allt hon behövt göra var att sänka huvudet.

Kl 9 var vi på cafèet idag och det är just då som Elin brukar sova, hon kämade och höll sig vaken, men hon var trött. När vi skulle gå hem hade sällskap med Moa. Moas somnade direkt hon hamnade i sin vagn men Elin satt och såg pigg ut. När vi lämnat av Moa och hennes mamma så började Elin se lite trötter ut och jag tänkte att om hon fick lite välling så kanske hon skulle kunna sova länge ute i vagnen. Så jag stannade på vägen och fixade välling. 200 ml slank ner i ett nafs, och jag tog av hakklappen. Precis när jag tagit av den, så kräks Elin. Hon fick inte så mycket på sig, det mesta kom i vagnen och på selen, men det gick lätt att torka upp. Och hela denna incidenten gjorte att Elin piggnade till och sen var det ju lönlöst att försöka få henne att somna på hela eftermiddagen.





Elin leker,eller blev avbryten mitt i leken.
I omklädningsrummet, efter simningen förra torsdagen.



När Johan om hem hem från jobbet berättade han att ska åka till Saudiarabien nästa vecka. Där ska han vara 1 vecka och han kommer bara hem och vänder för sen åker han till Turkiet i 3 veckor. Så nu har Elin och  jag helt plötsligt 4 veckor som vi måste sysselsätta oss själva. 

Kommentarer
Postat av: Caroline

Kul med allt det där kräket :) Då fick du inte städat i går eftermiddag...

När Johan åker så får ni hänga med oss...vi kan ta den där pizzan kanske.



Ha de bra...

2009-08-27 @ 07:57:47
URL: http://moisblogg.boggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback