Flisans sagostig

2009-08-24 | 20:53:24
Idag hämtade Johan Elin i sängen lite innan 8. Hon satt där och lekte och ingen vet hur länge hon gjort det. Jag fick också stiga upp eftersom Johan skulle till jobbet. Kl 9 fick Elin sin frukostgröt och sen somnade hon. Hon sova bort nästan hela dagen. Vaknade inte förrän vid 14 och då var det dags för lunch, sen hoppade vi in i bilen. Det var jätte fint väder ute så jag tyckte att vi kunde passa på att åka till skogen en runda. Jag tänkte att vi skulle gå 7 km men sen på plats blev det inte som planerat. Först gick Elin och jag för att titta på hinderbanan som Johan nog fantiserat ihop att Elin ska klara av när han är pappaledig i vinter. Han har så mycket planer, men lilla Elin växer nog inte tillräckligt fort för dom. 
Elin började som vanligt gnälla. Fattar inte vad det är med henne och skogen, varje gång vi åker dit ligger det bara en gnällig unge i vagnen. Jaja, jag bestämde iallfall att vi skulle kunna gå en riktigt kort runda istället. Vi skulle gå Vilse stigen, men när vi gått en stund hittade jag en ny stig, nämligen Flisans sagostig så den blev det istället.





När vi tittade på hinderbanan var hon glad
Vi skulle egentligen gå och "hitta Vilse"
Men Elin fick hälsa på Flisan istället.
Sagostiden består av 8 st korta berättelser om Flisan och annat som händer i bokskogen.
Dom små bilderna går att klicka på, om man vill läsa lite .
 

 

 
Elin ville absolut inte säga vad hon önskade sig
Det blev enhel del bilder som såg ut såhär idag:



Elin och mamma



Vi var ju inte bort så länge eftersom vi inte kunde gå någon lång runda och när vi kom hem så var Johan redan hemma. Elin fick lite välling och sen hoppade hon ner i vagnen igen och somnade. Vi skulle gå till Ica och handla, men det blev inte så mycket som handlades eftersom nästan varje hylla i butiken var tom. Det fanna ingen mat till Elin, men som tur var hade vi några burkar kvar hemma. All mjölk och grädde var slut. Det fanns inget margarin. Raklödder ville Johan ha och det fanns som tur var en flaska kvar. Dom måste ha missat skicka beställningslistorna hela förra veckan för det var bara tomma hyllor i butiken idag. Att barnmaten alltid är slut är vi ganska vana vid, men alla annan mat. Jag blev mycket upprörd och skickade ett mail ill Icas huvudkontor där jag skrev och klagade på butiken eftersom jag efter telefonsamtal till ica i Svedala inte fick tag i butikschefen. Jag skrev i mailet att det måste vara en skam för ica koncernen att ha en så dåligt skött butik som den i Svedala. 
Hade jag ägt den butiken eller ens jobbat i den hade jag skämts så som den såg ut idag. Frågde personalen när barnmaten skulle fyllas på igen, men dom hade ingen aning, som vanligt!
Och som om jag inte var nog upprörd. Tanten framför oss i kassan tänkte bara på sig själv och slängde sin korg på golvet när hon lagt upp alla sina varor, och gissa vem som vakna...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback