Hon kan säga mam-ma

2009-08-13 | 07:47:31
Igår sa Elin något som lät som mam-ma. Jag visste ju att ingen skulle tro mig så jag gjorde många försök under dagen att spela in det, men såfort hon såg min telefon tystnade hon och skrattade istället. Jag fick istället berätta det för Johan på kvällen, utan bevis. Men han svarade då: ja, jag har också hört det tidigare. Sen satt hon hela kvällen och sa inget annat. Eller någon gång ibland sa hon mam-pa, tror det betyder pappa ;-)


Elin och jag var bara ute en liten runda igår. När vi gått en liten stund så började det regna. Elin låg ner i vagnen för jag gjorde ett försök att få henne att somna, men såfort regnskyddet kom på ville hon sitta upp och kika ut. Hela huvudet skulle vara utanför och helst en arm också. Elin blev ju helt blöt men hon skulle ändå ha huvudet ute och titta upp mot himlen. Det var väldigt konstigt att man kunde få duscha ute, i kallt vatten, och med kläder på...


Lite senare på kvällen åkte vi till stan, vi skulle fixa lite i farmor och farfars lägenhet. Dom var inte hemma, det visste vi, men Elin tyckte det var väldigt konstigt. Hon satt bara först och tittade, ville inte leka alls. Men sen gick det över, då började hon leka och säga mam-ma igen. Och när hon sedan fick sitta i fönstret och titta på alla bilar blev det jättebra. Där satt hon till hon somnade. Sen när vi skulle åka hem, gick det bra att lyfta henne utan att hon vaknade, men när vi kom ut så blåste det och hon vaknade. Hon somande igen efter ett tag i bilen men när vi lyfte in henne därifrån så vaknade hon igen. Stackars Elin, hon blev väckt 2 ggr, men hon somnade snabbt när hon väl kom ner i sin säng igen. Klockan var då nästan 23 och jag satt och tittade på stjärnorna. Det skulle ju komma ett merteorregn inatt och om det var stjärnklart skulle man kunna se många stjärnfall. Jag satt och tittade på himlen i sådär 20 min, men utan att se ett enda stjärnfall. Jag käner mig lurad av aftonbladet, det vär där det stod ;-)






Promenaden
Elin tittar på bilar




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback