Jag glömmer

2009-08-15 | 10:04:26
Väldigt ofta glömmer jag att Elin nu kan förflytta sig. Idag hade jag lämnat servetter framme och dom blev snabbt en kul leksak. Elin tog en, rev sönder och tog sedan en ny som också revs sönder osv. Än så länge kommer hon bara baklänges och när hon kommit alldeles för långt bak för att nå sina leksaker utbryter lite smått panik. Och ju mer hon sprattlar och kämpar för att nå dom, ju längre bak kommer hon och tillslut ser hon ingen annan utväg än att skrika rakt ut och hoppas på att få lite förstärkning. Likadant är det om det är något som tar stopp. Ganska ofta är det en vägg som kommer i vägen, men ibland står stolar och bord också som hinder. Och det värsta av allt: blöjan. Hade det inte varit för att den tar så stor plats hade Elin klarat att backa in under både nedersta trappsteget ochatt ta sig in under soffan.

Johan är ute och cyklar och när han kommer hem ska vi åkta till stan och malmöfestivalen. Fast nu är det så att vi egentligen ska åka till stan för att köpa grindar till trappen men eftersom det en vecka framåt är malmöfestivalen kan vi ju inte missa den goda maten när vi ändå är i stan.

Rör inte min grädde:
Efter att Elin föddes har jag fått ont i magen när jag ätit/druckit mejeriprodukter. Det blev värst när jag drack mjölk så den bytte jag ut mot laktosfri. Det har funkat bra, men jag har haft lite ont i magen ändå (är ju bara mjölken jag bytt) men sista veckan har jag haft jätte ont i magen så nu ska jag prova byta allt mot den laktosfria varianten. Men om inte grädden smakar som den vanliga kommer jag aldrig byta den. Måste jag välja, så väljer jag hellre att ha ont i magen än att leva utan min grädde ;-)





Elin sover
Efter badet
Sönderrivna servetter




Sen i måndags har Elins blogg legat på plats nr 19 på föräldrabloggars topp 100 lista (kan inte länka längre, men ädressen är www.foraldrabloggar.se). Läser man endel av dom andra bloggarna på listan så finns några som har upp emot ca 20 inlägg per dag. Hur hinner dom med det? Elin och jag är ute och ränner om dagarna eller så sitter vi och leker och när Johan kommer hem från jobbet är det alltid något vi hittar på och det innebär inte att sitta framför datorn. 
Dom mammorna kan ju inte vara ute eller leka alltför mycket med sina barn. 

Vi hinner ju knappt med ett inlägg om dagen...



Kommentarer
Postat av: Maria

Och jag som inte fattar hur du hinner med 1 inlägg om dagen!

2009-08-15 @ 14:23:27
URL: http://lillfia.blogg.se/
Postat av: freja

söta bilder!

2009-08-15 @ 17:14:21
URL: http://stocktownstories.blogg.se/
Postat av: Jenny

Okej, jag tänkte överlämna Elins doppresent om ni hinner träffas den helgen. :-)

2009-08-15 @ 17:35:49
URL: http://myengla.blogg.se/
Postat av: MissyElliot

Härliga bilder! Kan tänka mig att Elin var överlycklig över servetterna...

ler



jag kan inte heller begripa hur man hinner med så många inlägg varje dag. Precis som du är jag glad om jag hinner ett om dagen....

;-)

2009-08-16 @ 09:19:48
URL: http://missyelliot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback