Kanske blir det en kock av henne

2009-08-25 | 22:20:35
När vi vaknade idag så såg vi en klarblå himmel. Elin och jag gick ut på morgon promenaden såfort hon vaknat, vid 8.
Sen när vi var tillbaka, då somnade den lilla i sin säng och när jag gick in vid 12-tiden för att titta till henne så var hon vaken. Hade jag inte kommit in hade hon säkert somnat om men när hon sett mig ville hon komma upp. Trots att hon var trött.
Vi åt lite lunch sen fick vi ringa till farmor. Vi lovade Johan att vi skulle åka dit och hämta en såg. Hemma hon farmor fick vi hallon och jättegod glass. Elin uppskattade både glassen och hallonen om satte i sig en rejäl portion.
Sen fick hon visa farmor vad hon lärt sig. Elin kan krypa FRAMÅT. Har hon byxor på blir det lite för halt och hennes ben går åt alla håll, nästan uppåt och neråt, fram och tillbaka. Det ser ungefär ut som Bambi på hal is, men hon kommer framåt. Och är hon utan byxor eller ligger på en matta eller liknande, då går det jättebra.






Elin kröp idag till sin gåstol och jag antog att hon ville sitta i den.
Hon körde till köket och där fick hon leka lite med bland lådorna.

Åhh, vad roliga saker. Vill ha!
Mamma, vill du att jag ska fixa ägg?
Eller kanske potatismos
Lagar man maten, då får man slicka skeden.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback