Namnsdag igen

2009-08-02 | 22:16:33
Elin har namnsdag idag igen, denna gången är det KARIN och det  vi visste vi faktiskt om. Haha, men det kan ha varit bara för att det är min namnsdag också ;-)



Tidigare i eftermiddag kom Johan och jag hem från Göteborg. Det hade gått jättebra för farmor och farfar att vara här hemma med Elin. Hon hade skött sig bra, precis det jag sa åt henne att göra innan vi åkte igår. 
Påvägen hem gick Johan med på att köra inom Ullared. Behövde bara fråga en gång och han sa ja direkt, men det var inte riktigt så att han uppskattade besöket. Efter ca 10 min, gav han mig sin plånbok och sa att hellre gick till bilen och läste sin bok som han hade med sig. Jag var nog kvar lite längre än jag sa att jag skulle vara så när jag kom ut i bilen hade han nästan läst ut boken.

När vi sen kom hem blev Elin glad, hon fick ju en massa saker. Det var nog roligare än att hennes mamma och pappa kom hem. Vet inte ens om hon fattat att vi varit borta. 
Det var iallfall skönt att vakna imorse och inte vara trött. Elin är ju annars en riktig sömntuta och sover hela natten och tar sig dagligen en lång sovmorgon. det gör ju självklart jag occkså,  men jag är ändå trött när jag blir väckt av henne.
Jag trodde att jag var det imorse också så när jag vaknade och Johan (han hade varit uppe i ca 1timme) frågade om jag skulle vila mer, svarade jag ja. Fast sen efter bara några sekunder upptäkte jag att jag inte alls var trött och behövde inte vila något utan kunde stiga upp och äta frukost. 

Jag tycker om frukost, när någon annan fixar den och bor man på hotell behöver man inte göra något själv mer än att äta ;-) Johan tyckte att jag åt väldigt mycket. Han tog till och med fram sin mobil för att ta en bild på allt jag skulle äta. Det blev frallor, ägg, bacon, vita bönor, stekt potatis, prinskorv, massa frukter, pannkakor och lite brie ost. Ja, det var min frukost och Johan, vet ni vad han åt? Han var helt fascinerad över att det fanns ett kakbord på frukostbuffèn så han tog en tallrik full med kakor och åt som sin frukost!

Om nu inte farmor och farfar kunnat ställa upp som barnvakter hade vi kunnat ta med Elin på U2 konserten som vi var på. Det var massa barn med och en liten bebis såg vi. En liten bebis som var mycket yngre än Elin. Fast det var en trötter bebis som sov på konserten. Det hade Elin aldrig gjort. Det hade varit alldeles för mycket folk att charma och somnar man, då kan man gå miste om lite uppmäsksamhet, och det skulle hon aldrig utsätta sig själv för. 






Tidigare i veckan ställde Elin upp på några bilder.
Men varför håller du på att ropa på mig hela tiden. 
Jag tittar ju in i kameran!
Ta kort på mig nu (men skynda dig)!
Jag gör ju precis sådär som alla gör på Friskis&Svettis.





Kommentarer
Postat av: Marih

Kul att ni haft det bra..Hann ni med något annat än U2 konserten? Liseberg, Avényn?



Ullared är ett trevligt ställe, vi ska dit i höst om du är sugen på att följa med?



Ha en riktigt bra dag i deta tråkväder...vi som hade planerat en långpromenad i bokskogen får lägga om planerna :(

2009-08-03 @ 06:48:30
URL: http://familiaberglund.blogg.se/
Postat av: Caroline

Ullared...va kul. Dit ska jag om 2 veckor. Var där mycket kul? Jag håller helt klart med dig om frukostar på hottell. Det finns ju inget bättre...vilken lyx ni har haft då :)

Vad skönt att det gick så bra att lämna ELin, då kan ni göra om det igen.

Vet inte om du sett mitt sms jag skickade igår....inget svar har kommit i alla fall :(



Ha de så bra.

2009-08-03 @ 06:49:48
URL: http://moisblogg.boggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback