Nu är vi hemma

2009-08-31 | 16:30:51
Igår kom vi hem till Svedala igen. Elin har haft fullt upp hela helgen. I fredags kom hon hem till mormor och morfar. Dom har hon inte träffat sen dopet och hon kände inte riktigt igen dom först. Det tog lite tid, men sen kom en av mormors katter och den kände hon nog igen iallafall. Hon drog den som vanligt i svansen och sen var allt dom det brukar. Hon visade att hon kan krypa (framåt) och så visade hon att hon kan få sitt jäkla tåg att spela musik. Såfort ena låten tar slut så trycks det igen så nästa låt spelas.

På lördagen vaknade Elin tidigt, redan vid 8 ville hon gå upp och sen sov hon inte en minut på hela dagen. På eftermiddagen hälsade hon på sin gammelmormor och där bjöds det på fika. Vi fick så mycket kakor att Johan och jag var proppmätta när vi senare på kvällen åkte på kräsftskivan.
Vi var hos Elins gammelmormor några timmar men sen var Elin så trött att hon började skrika, men sova skulle hon inte!

Hade Elin sovit på dagen hade hon fått följa med till Björkenäs (där kräftskivan var), men eftersom hon hållt sig vaken så fick hon stanna hemma. Det hade aldrig gått att få henne att somna på festen eftersom det hade varit så mycket folkt att titta på och Elin har lärt sig att blundar man så kan man missa lite uppmärksamhet.
Hon fick alltså stanna hos mormor och morfar.
Hos familjen Andersson fick vi, som man får varje år på kräftskivan jättegod mat. Och om någon nu tänker att vadå... kräftor som kräftor, dom smakar väl likadant var man än äter dom. Självklart är det så, men man får alltid mycket mer mat än bara kräftor på denna kräftskivan.
Det fanns ostpaj, potatisgratäng, jansons, stekt sill, svampgratäng, ägg, köttbullar, ål, prinskorv och massa annat gott. Hade Johan och jag inte varit så mätta efter alla kakor hade vi ätit jättemycket mer.
Tack Nancy för den goda maten!

Det var hemma hos Eva-Lenas föräldrar vi var och Eva-Lenas systerson Gustav blev snabbt kompis med Johan.
Tidigare på dagan hade han varit med sin morfar ute och fiskat sill. Han ville fiska mer så Johan och han hittade en sten på gräsmattan som de lekte var båt och sen var dom ute på sillajakt. När det blivit mörkt ute var det inte längre sill dom var efter, utan då skulle dom fånga månen.
Efter några timmar ver det nog inte så kul att leka med Johan längre så då fick jag hoppa ombord på "båten" istället. Då fick Gustav för sig att vi istället skulle skjuta hajar. Han hittade jätte mycket haj pch träffade såklart alla med skotten, men sen tyckte han nog att jag levde mig in lite väl mycket i leken. Gustav 4 år, tittade på mig och sa: "Du vet väl att vi bara leker och att det inte finns hajar här på riktigt, så du behöver inte vara rädd".
Nej, det finns nog inga hajar i Östersjön, iallafall inte vithajar som jag tror det var vi sköt. Men det finns minsann sälar och med kikarens hjälp såg jag faktiskt en. Jag var helt säker på att det var en säl, ända tills Eva-Lena kom och berättade att det var lågvatten så det var en sten som stack upp...






Johan och Gustav på "båten".

Elin luktar på gamelmormors blommor.

Vi äter kakor, stackars Elin får nöja sig med sina majskrokar.


Elin ville sova hos pappa

Men det gick bra i hennes egna säng också,
även att hon låg på lite fel håll när hon väl somnade.

Kommentarer
Postat av: Marih

Hoppas n ihaft en bra helg..låter så när man läser iaf.

Nu är jag och lilla Amanda hemma igen. Har ni lust att ses något igen?



2009-09-01 @ 07:34:42
URL: http://familiaberlgund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback