Nu måste grinden upp

2009-08-27 | 23:02:12
Idag skulle vi åka och simma, jag Elin och farmor. Kl 12.05 börjar simningen och för att vi ska hinna till stan och byta om så så behöver vi köra vid 11.15. 
Klockan 11 ringer telefonen, det var för höga klorhalter i vattnet idag så simningen blir inställd. Jaha, tänkte jag. Kunde dom inte ringt lite tidigare så hade vi kunnat hitta på något annat under dagen. Kanske gått till babycafèet idag också. Farmor skulle följa med på simningen idag för att se när Elin simmade (och för att ta bilder åt oss). Henne skulle vi träffa 11.45 fick ringa henne och säga att hon kunde vända och gå hem eftersom det inte skulle bli något bad idag. Vi bestämde istället att Elin och jag skulle åkta till stan för att hämta henne så hon kunde följa med hem till oss i Svedala. Elin och jag satt i bilen och skulle precis köra när klockan var 11.30. Då ringer telefonen igen, kloret är OK, det blir simning. Fick springa in och packa simkläderna och ringa farmor och sen fick vi köra fort. 

Elin hade jättekul i vattnet och hon fick ha simringen ett tag så hon kunde visa farmor att hon kunde simma helt själv. Hon visade även att hon kan plaska och skvätta vatten.
Elin vaknade vid 8 i morse och var vaken fram till simningen, hon höll sig givetvis vaken då med och hela vägen hem. Eftersom det blev stressigt iväg till simningen fick jag inte med någon mat, utan Elin fick äta lite när vi kommit hem. Lite innan 2 somnade hon och sov då 1 timme och sen var hon vaken igen, fram till kl 21.30. hon kunde ju inte sova när varldens bästa lekkompis (farmor) var här och hälsade på. fast farmor var också lite trött och passade på att sova en stund på soffan när Elin sov.

När vi körde hem från simningen körde vi inom McDonald`s (som vanligt). Vid statiolmacken var det fullt med polisbilar och poliser med hundar och så var det en stor bit av parkeringen avspärrad. Var ju givetvis tvungen att kolla upp detta när vi kom hem och såg på internet att en restauragng blivit rånad. Ägaren körde efter en av rånarna med sin bil och körde på honom så han fick åka ambulans. Enligt tidningen iallafall...

Och så var det rubriken. Imorse när jag duschade så kröp Elin in på toaletten. Hon lyfte på duschdraperiet och kikade in, det tyckte hon var jätteskoj. När jag hade duschat klart gick jag upp för att ta på mig kläder och påvägen ner så mötte jag Elin i trappen. Hon hade klättrat upp till tredje trappsteget, så nu måste grindarna (som fortfarande ligger på samma plats dom legat sen vi köpte dom) upp!





Idag har farmor tagit alla bilder

Ryggsim. Ingen favorit, men lite kul ändå.


Idag var det kallt i vattnet, fjuttiga 31° C
Kanske bara var mamma som frös

Gamla bilder från farmors kamera
Elin tror hon är en filmstjärna eller nåt
Lite för tjock mage för att foten ska kunna nå upp till munnen

Men jag har inte gjort någon, det var inte jag..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback