Nästan höst

2009-08-19 | 20:58:22
Imorse gick vi ut på vår morgon promenad redan vid 7 och fy sjutton vilken kyla vi möttes av. Nu märks det att det börjar bli höst. Men mot slutet av rundan hade solen hunnit tina upp oss och det började faktiskt bli riktigt varmt. Det blev så varmt att när det var dags att gå ut nästa gång fick vi nästan en chock över värmen som mötte oss utanför dörren, och jag kunde bara konstatera att både Elin och jag hade fått på oss alldeles för mycket kläder. 
Vi var ute i värmen för att vi skulle gå hem till Clara, för idag var det onsdag och den "nya" kompisträff-dagen. Elins simning börjar imorgon så därför har vi bytt dag för träffen från torsdagar till onsdagar.  
Nästa vecka ska vi inte vara hemma hos någon, nej då ska vi gå till öppna förskolan istället. Det ska bli spännande och se hur det går...

Vi hade nästan precis kommit hem från Clara när Johan kom hem. Klockan var bara lite efter 16 och så tidigt har han aldrig kommit hem tidigare! Han tyckte att jag behövde lite nya kläder och ville att vi skulle gå till Swedala outlet så vi kunde köpa det. Jag trodde inte vi skulle bli borta så länge, men jag hittade aldrig några kläder som passade. Efter en lång stund hittade jag ett par jeans på fyndavdelningen. Dom hade kostat 799:- men Johan behövde bara betala 100:- för dom. Han sa att mitt shoppande idag till och med var billigare än gårdagens McDonald`s mat ;-)







Elin var inte så intresserad av sina kompisar idag, 
hon tyckte det var mycket roligare att backa runt på golvet stället. 
En trötter Elin, som lagt sig för att vila





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback