Och nu låter det som pa-pa också

2009-08-14 | 21:03:44
Igår hade vi huset fullt med bebisar. Det var ju torsdag och oj, vad dom höll igång och vilket liv det var.
Jag berättade att Elin lärt sig säga mam-ma men det var absolut inget hon ville visa att hon kunde. Inte förrän vi blivit själva och alla gått...
Idag har det inte blivit mam-ma en enda gång men däremot har hon suttit hela eftermiddagen och sagt pa-pa och det så hon till Johan när han kom hem. Åhh, vad glad han blev ;-)

Ja, igår var det ju alltså torsdag och kompis träffen var här hemma hos Elin. Men vi kommer vi byta dag. Nästa vecka börjar Elins simmning och nu är hon inte längre i blåbärsgruppen (babysim 1) utan i lingongruppen (babysim 2) och det är lite senare på eftermiddagen så då bestämde vi att vi ska träffas på onsdagar istället. Sen är det bara hjortrongruppen (babysim 3) kvar som Elin ska gå innan jul och sen är det ingen mer simning. Iallafall inget babysim.





Elin är koncentrerad på att få bort "fläkarna" på golvet
Hon var inte ett dugg intresserad av att titta på mig 
när jag skulle ta kort under eftermiddagen,  
tror att det är Moas mamma som är mer intressant.

Efter ett tag var hon inte så intresserad av att leka med kompisarna heller, 
utan ålade iväg. Under bordet, allt gick bra till det kom en stol som stod i vägen. 
Jag hade damsugit, men för säkerhets skull hade Elin mörka byxor på ändå ,-)
Det är ju super att fotografen har skärpa på stolen i framkant på bild 
och inte på Elin, som var själva "saken" som skulle fotograferas.
Gänget samlat



Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag undrar om FAR-MOR kanske blir nästa ord.....man kan ju alltid hoppas!

Vi borde träna lite mer, för på måndag kommer FAR-FAR!

2009-08-14 @ 21:15:05
Postat av: Jenny

Oj, här går det undan! Bra jobbat, Elin! :-)



När kommer du "hem" nästa gång?

2009-08-15 @ 09:50:49
URL: http://myengla.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag ser att du lyckats övertala Johan till att skaffa lite rosa o lila kläder till Elin. Jättebra jobbat tycker jag och jättesött.

2009-08-15 @ 14:21:56
URL: http://lillfia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback