Semestern är slut

2009-08-03 | 23:14:03
Japp, idag var Johan tillbaka på jobbet efter 5 veckors semester. Men han ska nog stå ut. Jobbar bara till oktober sen blir det 2 nya veckor med semester och en resa till Jordanien. 
Vi har läst på Elins kompis Moas blogg att hon klarade sin semster till Lalandia mycket bra så vi hoppas att Elin ska sköta sig minst lika bra när det är dags för hennes tur att åka på semester. 
Och när vi är tillbaka från Jordanien har Johan bara fram till jul att jobba innan det är dags att vara ledig igen, långledig. Hmm, vissa har det bra ;-) Ja, ni hör ju själva, det kan ju inte ha varit alltför jobbigt att stiga upp och gå till jobbet imorse :o)

Elin och jag höll oss inomhus så mycket vi kunde idag. Vår planerade promenad med Moa och hennes mamma regnade bort. Och istället fick vi besök av farmor och farfar på eftermiddagen. Farmor glömde sin plånbok hos oss igår när dom åkte hem och den var hon tvungen att ha så den kom dom för att hämta. Och sen på kvällen, då träffade vi dom igen. 2 ggr på samma dag!. Då hjälpte vi till att bära några flyttlådor och så fick vi lite mat. Ja, Johan och jag hjälpte iallafall till, men lilla Elin hon låg bara i farmors säng och latade sig...
klockan var mycket när vi åkte därifrån och denna gången var vi lite smarta. Sista vi var borta länge så somnade Elin i bilen på vägen hem. Hon fick sova med sina kläder på hela natten och utan att ha fått sina vitaminer. Men inte idag inte. Hon fick sin pyjams och sina d-vitaminer innan vi åkte så det var bara att bära upp henne i sängen när vi kom hem.






Elin sitter och leker, glad över att slippa gå ut i regnet.
Med regnskyddet på vagnen ser hon ju inte så mycket och då är 
det absolut inte alls lika kul att vara ute på promenad.
Elin har fått ett diadem, så nu får hon inte håret i ögonen längre. 
Johan uppskattade inte diademet, 
men både Elin och jag tyckte hon blev jättefin.



Kommentarer
Postat av: Anita

Du är jättesöt med ditt diadem.

Visst är det skönt att sitta inne då det regnar ute.

Många kramar från mormor och morfar

2009-08-04 @ 14:33:01
Postat av: Anita

Du är jättesöt i ditt diadem.

Visst är det skönt att sitta inne och leka då det regnar ute.

Många kramar från mormor och morfar

2009-08-04 @ 14:35:25
Postat av: Marih

Ullared är alltid skoj..man hittar alltid något som man kan behöva. Funderar på att åka i September. Ska försöka få min mamma o pappa till att vara barnvakt eftersom det nog kan bli ganska jobbigt med Amanda där inne i flera timmar.



Ska försöka hålla mig ifrån de mest onödiga på semestern iaf,men beslutat mig för att inte köra stenhårt med GI under dessa 3-4veckorna. Tar det stenhårt när jag kommer hem för då ska jag även inhandla ett gymkort här ute i Höllviken, så from den 1sept är det 100% som gäller...

2009-08-04 @ 14:49:41
URL: http://familiaberglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback