Vi har simmat

2009-08-20 | 21:30:41
Idag började Elins simning igen efter sommar uppehållet. Det var visst 10 veckor sedan vi var på Rund och Sunds babysim sist, så alltså var det 10 veckor sedan det var midsommar. Oj, vad tiden går fort. Den går så fort att det idag är 8 månader sedan Elin föddes. Och fråga mig inte vad vi hunnit med under denna tiden, det känns inte som att vi gör någonting, ändå springer tiden bara iväg.

Ja, simningen var det. Påväg till bassängen mötte vi Lisa. Inte tant Lisa (alltså inte Johans kusin Andys sambo) utan en annan Lisa. En Lisa som vi gick på föräldrarutbildningen tillsammans med. Henne har vi bara träffat 2 ggr sen bebisarna föddes. Hennes lilla bebis som jag inte kom ihåg namnet på föddes 28 februari så hon är mycket mindre än Elin. Men vi hann prata en liten stund innan vi skulle börja bada och hon sa att hon skulle fixa en till träff med alla från föräldrautbilningen. Den bebis som föddes sist i gruppen vara bara 12 dagar gammal senaste gången vi träffades (i mars). Han var så liten att han inte ens hade hunnit få ett namn, vi fick rösta lite och tror att det var Levis som fick flest röster av dom alternativ vi fick att välja på. 

Oj, tillbaka till simningen. Behöver kanske inte säga något annat än Elin och vatten...
Elin plaskade skrattade så hon kiknade och plaskade. Plaskade, plaskade och plaskade. Vi hade en ny simlärare denna gången, men det visste vi att vi skulle få. Petra som vi hade innan har sina grupper på måndagar nu istället så nya fröken Kersin har tagit över torsdagsgrupperna. Elins favorit är att simma runt i simringen och det gjorde hon idag också. Hon simmade så fort och så långt att Kerstin sa att han blev helt nervös. Men sen sa hon att hon tittade på mig och Johan och sa att vi såg lugna ut så då lugnade hon också ner sig. Hade Petra varit där hade hon inte blivit det minsta nervös. Hon vet att Elin kan simma och inte är ett dugg rädd över att få vatten i hela ansiktet.
Sen var det den där livräddningen. Shit säger jag bara. Idag var den enda gången vi fick fuska och ha fötterna på botten när vi övade. Nästa gång det ska övas på livräddning blir det nog i den djupa delen. Jag tror det kommer att sluta med att jag dränker både Elin och mig. Johan däremot, som aldrig ha provat det där med livräddningen stod vi sidan och sa att han skulle klara rädda Elin utan problem. Hmm, vi får äl se... Det är skit svårt.




Elin slarvade bort sig själv igår morse

Vem f*n har ställt denna stolen ivägen nu då?
Jag tycker inte detta är så kul. Jag sitter ju nästan fast. Hjälp mig!
Var är Elin??






Kommentarer
Postat av: Anita

Roligt att simningen har börjat igen. Men se bara till att mammma och pappa lär sig livräddning ordentligt. Elin har du tänkt på att det måste vara lättare att krypa framåt än bakåt.

Många kramar från oss.

2009-08-21 @ 04:51:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback