Babycafè & babycafè

2009-12-03 | 17:39:58

Igår var det onsdag och onsdagar betyder ju som alltid kompisträff på babycafèet. Likadant denna onsdagen, inget ovanligt alls.

Efter babycafè så somnade Elin som vanligt i vagnen och fick som vanligt stå ute och sova. Allt var som vanligt igår =).

När hon sovit i kanske 2 timmar tittade jag ut och såg att det regnade. För att Elin ska få så mycket friskt luft som möjligt har hon aldrig sufletten uppe när hon står ute och sovar. Så ja, det regnarde ju rakt ner i ansiktet på henne. Jag skyndade till dörren för att hämta in henne och när jag kom ut så såg jag bara attElin låg och skrattade och försökte "fånga regndropparna" med hjälp av pincettgrepper. Gick väl sådär, men hon hade ju kul.

Ja, nu var hon vaken så då blev det lunch och sen skickade vi iväg ett sms lite lägre ner på gatan till Emma och Ellie. Vi skulle nämligen höra av oss till dom när vi var klara för en eftermiddagspromenad. Under vår promenad så mötte vi Moa och hennes pappa. För nu har det blivit efter 1 december så Moas mamma har börjat jobba. Fast hon har fuskat lite och tagit semester denna veckan.

Sen blev det kväll. Caroline och jag åkte till svarta marknaden och sen stannade vi i Pildammsparken och sprang lite på vägen hem. Elin var hemma och lekte med Johan och hade redan somnat när jag kom hem. Men vi fick leka i natt istället. När klockan var 2:50 tyckte Elin att det var dags att stiga upp. Jag gav upp vid 3:40 och då tog Johan över lekandet och någon gång vid 5 somnade dom nog igen.

 

Och så blev det torsdag och Elin vaknade vid 8, precis i tid för att vi skulle hinna till babycafè idag också. Fast idag blev det inte riktigt som vanligt. Elin gick runt till alla lådor med leksaker och städade. Hon gick från låda till låda och plockade i leksakerna dom andra barnen hällt ut. Och när det var fika dags, då satt hon och matade Clara. Elin och Clara satt bredvid varandra och Elin satt och bröt bort små bitar från sin macka som hon stoppade in i Claras mun. Blir kanske en liten husmor av henne ;-)

En pedagog från en förskolan var på besök idag och hon pratade mycket om hur viktigt det var för barnen att komma ut och träffa andra barn och få en massa baciller från dom. Så massa småförkylningar var jätte viktigt innan man började på dagis annars hade man inte så bra immunförsvar för alla dom bacillerna. Men idag var ju det sista babycafèet innan juluppehållet och sen blir det inget igen förrän om 5 veckor. Men vi löser det lite provisorikt så länge. Nästa ondsdag ska vi hem och hälsa på Melvin så alla bebisarna kan få träffas och leka lite. Det blir som förr i tiden skulle man kunna säga. Som på den tiden då vi i mammagruppen träffades hemma hos varandra.

Efter babycafèet idag så sov ju Elin igen, men det blev inget regn idag. När hon vaknat blev det lunch sen åkte vi en runda till Burlöv center och till Jägersro. På Burlöv center var den lilla tomtebyn på plats och Elin var helt fascinerad. Hon satt i vagnen och tittade på alla tomatar och vinkade till dom.


Till farmor: Alla lussekatter ligger redan i Johans och Elins mage (ganksa många ligger faktiskt i min också), men du behvöer inte vara orolig. Jag ska baka nya innan du kommer hem. Och jag tror nog att Fredrik också hinner baka några. Det är ju nu när Nils är så liten som han är, han har tid att göra det. Sen blir det bara svårare och svårare att få tid till saker =)

 

 

 

Blev inga bilder tagna varken igår eller idag,

så jag fick snällt sätta Elin i soffan bara för att det skulle finnas några bilder att visa från idag...


Ni som hänger med, ni kanske har börjat misstänka det samma som jag.

Att det är fler tänder på G.

Det är ju enda gången Elin har nappen i munnen. När fler tänder är påväg upp.För det finns inte någonbitleksak som kommer åt så bra som nappen.

 

Tips på en bra sida för er som vill läsa andra bloggar som handlar om graviditeter eller om små barn.

http://familjebloggarna.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback