En vanlig fredag

2009-12-18 | 22:39:14
Fast med fullt av snö. Vi har just nu hela 23 cm snö. Jag vet, för jag har varit ute med tumstock och mätt =)

Elin vaknade vid 9:30 imorse. Egentligen skulle hon bli väckt ungefär vid 7 för vi skulle skjutsa Johan till jobbet. Dom har julfest där ikväll och Johan ville ju inte ha bilen stående hela helgen och bli tvingad att cykla på måndag morgon. Men när de tvar dags att köra så sov Elin så gott och Johan hade inte mage att väcka henne. Han tog bilen, så vi kommer nog få köra dit på söndag och hämta den så han slipper cykla.

Elin och jag lekte lite när hon hade vaknat sen var vi ute och gick. Ja, efter att vi hade skottat oss ut till gatan vill säga. Det var lite besvärligt att gå för det var minsann inte skottat någonstans. Vår runda slutade på Ica, där vi handlade en massa saker. Sen somnade Elin påvägen hem därifrån. Hon fick stå ute och sova och ha det mysigt i vagnen i 2,5 timmar. Och då var det dags att skotta lite till. Det snöade nämligen hela dagen i dag, så det jag skottade på förmiddagen syntes inte efter några timmar.

Det blev mer lek, sen en prommenad till. Och sen ungefär vid 19:30, då kom farmor och farfar och hälsade på! Farfar kom till Sverige idag och han ville ju såklart träffa Elin.
Elin visade allt hon kan. Hon visade att hon kan gå, låtsas nya som pappa... Ja, och allt annat hon kan. Det var full rulle på henne och hon fick nog farmor och farfar riktigt trötta som hon höll på. Farmor, hon trodde inte att Elin skulle kunna somna så uppspelt som hon var, men vad hände? Vi stod i hallen och vinkade när dom gick, sen gick vi direkt till köket och gjorde välling och sen somnade Elin i min famn i soffan under tiden hon drack sin välling.

Det var tur att Elin fick i sig lite välling iallafall. Ni har hon börjat äta mindre igen. Eller, hon äter inte mindre, utan hon tycker att hon är stor och kan själv. Hon är ju fatiskt ett helt år på söndag! Men det är inte så mycket som hamnar i magen när hon äter själv. Och jag har inte alltid tålamod och sitta med henne när hon bara skitar ner hela sig, är hungrig, men vägrar äta när jag matar henne.

Idag är det även 18 december. Så för ett år sedan hade jag mitt sista besök på MVC innan Elin föddes, och från det besöket till idag har jag gått ner 28 kg (och då gick jag bara upp 16 kg från det första besöket).
Och så är det även så att nu lever jag inte längre på skattebetalarnas pengar. Från i onsdags tar jag inte längre några mammadagar, och i morgon, då börjar min semester. Tjohoo! Sen har jag semester till 4 januari då jag börjar jobba igen, efter att ha varit ledig från 29 november 2008.





Elin under sin eftermiddags sömn.

23 cm snö!

Kommentarer
Postat av: Farmor

Tack for fikat idag! Vill bara tala om att jag "snott" snobilden fran din blogg till min idag eftersom jag varit lat och inte haft min kamera med mig. Min dator gar fortfarande inte att koppla upp, darfor skriver jag pa farfars som inte har alla vesantliga bokstaver!

Bilen var i gott skick och star nu hos oss!

Ses i morrn!

2009-12-19 @ 20:38:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback