God Jul!

2009-12-23 | 22:48:39
Det har inte blivit några julkort för oss i år, men vi vet att nästan alla vi känner läser bloggen så vi säger GOD JUL här istället och så tackar vi för alla julkort som vi fått.













Och så kanske vi ska ta och berätta vad vi hittat på sen igår. Inget spännande alls. Elin och jag skulle åka pulka igår eftermiddag, men det snöade en massa och det tycker hon inte om, så det fick bli en promenad med vagnen istället. Sen kom Johan hem från jobbet och berättade att han inte skulle jobba idag (23/12) så nu ska han vara hemma ända tills 6 april. Det blev en promenad till på kvällen runt här i Svedala. Elin åkte vagnen och jag hade pulkan med. Vi skulle nämligen köpa gran och då fick pulkan följa med så vi hade någonstans att lägga den. MEN, granarna var slut här i Svedala!

Imorse steg jag upp tidigt. Jag skulle åka och köpa all julmat och eftersom vi inte fick tag i någon gran under måndagen så skulle jag köpa det med. Det blev både mat och gran och en tur till Hornbach så jag kunde få nya kläder eftersom det snart bara är 1 vecka kvar till jag ska börja jobba. Sen hann jag nästan bara precis hem innan vi skulle åka till stan igen. Nu skulle vi träffa farmor och farfar för att följa med och titta på en lägenhet som dom vill köpa. Efter lägenhets titten åkte vi till O´learys på Stadion för att äta middag, men där var stängt. Det fick bli O´learys på Entrè istället.
När vi kom hem fixade vi julmaten och tog in granen.
Den, alltså granen var hemsk. Den var ju jättestor, så stor var den inte alls i affären när jag valde den. Och med pyntet i blev den ännu värre.
Jag vågar säga att utmärkelsen årets fulaste gran går till vår gran. Jag är faktiskt beredd att sträcka mig till decenniets fulaste och frågar man Johan kan han nog gå med på att det är århundradets fulaste gran utan att ens tveka. DEN ÄR HEMSK!
Nåja, vi ska bara överleva med vår gran under julafton sen åker den raka vägen ut!
Elin ska ha veckans kompisträff här den 29:de och då ska den absolutara väck, vi ska inte visa den för fler än nödvändigt.
Den är så ful, till och med för ful för att få hamna på en bild är! Jag är inte alls nöjd med vår gran...

Kommentarer
Postat av: caroline

Om den nu ska koras till årets fulaste gran så måste den stå kvar så att vi också ska kunmna ge ett omdömme ;) Vi är opartiska de är inte familjen Liedberg :)

2009-12-24 @ 20:51:16
URL: http://moisblogg.bloggspace.se
Postat av: Jenny

Vilken söt julklänning du har, Elin! :-)

2009-12-28 @ 18:43:32
URL: http://myengla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback