Hemma igen

2009-12-07 | 21:54:51
Igår kom vi hem efter att ha hälsat på mormor och morfar i helgen. Det var inte bara dom vi hälsade på. Klämde in ett besök hos Elins gammelmormor och alla hennes kakor på lördagen. Söndagen började vi med att köra från en ö ut i skogen. Vi hälsade på Madde och Thomas, dom hade fått det jättefint i sitt hus. Det kunde man inte tro när vi var där i somras och renoveringen precis börjat.
Thomas sa att Elin fick äta hur många pepparkakor hon ville när vi fikade där, så Thomas är en favorit. Elin skäms inte för sig. Hon tryckte i sig 3 pepparkakor, sen sa jag stopp. Då gick hon istället in i vadagsrummet och drog fram massa dvdskivor och spel. Förlåt, glömde plocka upp dom innan vi åkta vidare.

Ja, för vidare åkte vi. Från skogen in till staun där vi träffade Eva-Lena. Vi fikade en gång till. Men Elin och jag är rutinerade på sånt. Det blev kladdkaka för mig och Elin hade väl helst av allt velat ha pepparkakor, men det fick bli majskrokar. Efter fikan blev det en snabbis på stan sen följde vi med Evis hem en liten stund. Var ju tvungen att kolla in hennes lägenhet som jag faktiskt inte sett tidigare. Det var kul att få träffa Eva-Lena igen, det var ett tag sen sist.

Sen påvägen tillbaka till Sturkö så stannade vi till hos Jenny och hämtade Elins doppresent och en födelsedagspresent. Elin skulle egentligen inte se vad det var, alltå födelsedagspresenten, men hon såg. Det var en JÄTTE STOR Nalle phu. Större än Elin. Hon såg den, hon tog den och hon släppte inte den. Den fick till och med följa med i sängen igårkväll när hon skulle sova, men det blev lite problem. Det fanns inte tillräckligt med plats för både jätte phu och Elin i sängen.
Innan hemresan igår, blev det lite lunch hos mormor, sen fika igen. På äppelkaka, men Elin åt bara äppel.
Och jag tror faktiskt at det värmer farmors hjärta om jag säger att Elin åt öländska kroppkakor till lunch och hon tyckte det var supergott.

Idag var det måndag och Elin vakande upp tillsammans med Nalle phu. Dom lyckades efter lite trix få plats i sängen båda två.
Vet ni vad måndagen 7 december innebar?
Jo, att Elins simning började igen. Hon hade så kul i vattnet och det var bara 4 barn så det fanns hur mycket plats som helst. Och idag, på första dagen efter uppehållet lärde vi oss någon nytt. Kast med liten bebis. Är precis vad det låter som och Elin tyckte det var nästan lika roligt som att få simma med simringen.  Simfröken Margaretha kastar Elin till mig. Jag ska egentligen fånga, men det var nog roligare dom gångerna jag missade och Elin landade med ett plask i vattnet, iallafall om man frågar Elin.
Efter simningen gick vi till Elins dagis och hälsade på. Det var öppet hus där idag och alla 10 bebisarna som skulle börja där var där. Alla utom Moa, så det var faktiskt bara 9 st med sina mammor och pappor. Vi fick träffa fröknarna och titta runt och så fick vi kika på var dom skulle sova. Alla barnen sover ute och dom hade precis fått in nya sovsäckar. Dom var från Haglöfs och bara 1 m långa, dom var jättegulliga. Precis en sådan sovsäck Johan har tittat på till Elin.

Elin och jag diskuterade innan och kom fram till något nytt här på bloggen, ELINS LISTA. Vi ska försöka komma ihåg den 1 ggr/veckan och där ska Elins 3 favoritsaker/grejer vara med.
Den allra första listan ser ut såhär:

  1. Simma
  2. Pepparkakor
  3. Nasse

Hade ju kameran med i helgen, men tror ni jag kom ihåg att ta kort. Tog med den in från bilen till Thomas och Madde, men inte blev det ett enda kort. Jag vet att jag sa till Eva-Lena att jag inte tagit kort, så jag fick minsann inte glömma ta kort på henne och Elin, men vad hände. Jo, jag glömde...




Vi har lite bilder iallafall.
Hade Elin bara legat såhär i sin vanliga säng, hade Nalle Puh fått plats utan problem.

Elin hjälper pappa bygga på mormor och morfars kök.

Elin och Puh.





Kommentarer
Postat av: Farmor

Bravo Elin, nu är vi två i familjen som gillar kroppkakor!

Ddu får be mormor lära dig hur man gör dom, för jag kan inte!

2009-12-07 @ 22:05:55
Postat av: Jannice

Oj, det gick verkligen fort för dig nä Elin ville ut. Kan ju hoppas att jag oxå får en förlossning som går så där lite lagom snabbt...



Vilken fin Nalle Puh Elin fick. Blir han en stor konkurrent till Nasse nu? ;-)

2009-12-08 @ 15:32:29
URL: http://jannicesblogg.blogg.se/
Postat av: Jenny

Oj, vad stor Puh är! Jisses, trodde inte den skulle vara det. :-)

2009-12-09 @ 17:35:35
URL: http://myengla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback