Kanske nytt dagis

2009-12-10 | 23:34:25
I måndags var vi ju och tittade på det dagis Elin ska gå på. Det tillfälliga som hon ska gå på till augusti då hon skulle flytta till det vi sökte om att få henne på. Men vi blev inte så förtjusta i det "tillfälliga" dagiset, så nu har vi bestämt att hon inte ska gå där. Nope, har hittat ett annat privat hon ska få börja på. Har ringt dom idag så vi får se om det går det nu går och om det passar med datumet vi vill att hon ska börja. Annars tar vi plan B. Johan får vara pappaledig enda tills farmor kommer hem och tar över passningen av Elin ;-)

Johan kom hem tidigare i måndags för vi skulle vara på dagiset kl 15. Så på tisdagen var det någon som gick upp kl 4 för att åka till jobbet och hinna med allt som inte hanns med under måndagen.
Elin vaknade när Johan steg upp och det gjorde jag också. Med huvudvärk. Elin låg bara och hostade lite sen somnade hon igen, men jag fick springa in till henne hela tiden och kolla så hon inte kräkts.

Det var nämligen så att en natt vaknade Elin och hostade. Johan gick in till henne och sen kom han och la sig igen. Några timmar senare så vaknade Elin igen och satt och skrek i sängen samtidigt som hon tog sig mot benet. Jag tog upp henne så hon satt i mitt knä men hon tog sig fortfarande mot benet. Då hittade jag massa papper innanför pyjamasen och när jag kände så var hela pyjamasen blöt på benet. Vi bytte pyjamas och sen somnade Elin.

Dagen efter berättade Johan att hon hade hostat på natten så hon kräktes och han hade bara stoppat lite papper innanför pyjamasen så hon inte skulle bli blöt på benet...

Ja, så fick ju kolla så hon inte hostade så hon kräktes igen, men det var ingen fara. Hon somnade ganska snabbt om i tisdags morse och sen vaknade vi inte förrän vid 9:30. Jag hade fortfarande huvudvärk och piller funkade inte. Elin och jag fick helt enklet gå till Netto och köpa red bull under en av våra promenader. Sen var huvudvärken nästan borta. Vi gjorde inte så mycket mer under den dagen, men sen blev det onsdag.

Elin fick prova tomtegröt till lunch och jag har en känsla av att den kommer konkurrera ut pepparkakorna från listan nästa vecka =). Tomtegröten fick Elin äta själva, så det slutade med att hon fick hoppa ner i badkaret efter lunchen.

Efter badet gick vi och hälsade på Melvin, där alla kompisar samlades för att leka. Vi får göra som förr i tiden nu när babycafe och öppna förskolan har julstängt. Vi får helt enkelt träffas hema hos varandra. Nästa vecka ska vi hem till Clara, men innan dess så har ju Elin sitt barnkalas.

Idag åkte Elin och jag till Ikea och sen tog vi Hornbach på vägen hem. Vi var borta länge och mot slutet var Elin så trött att hon gnällde för allting så vi fick skynda oss att betala våra saker och sen komma ut i bilen. Vi kom ut från Hornbach kl 13:15 (då hade vi varit där inne sen 11:30) och när klockan var 13:16 sov Elin. Sen fortsatte hon sova hemma i sängen till klockan var 15:30.





Ska det vara såhär kladdigt?

Är du verkligen säker, titta som jag ser ut?

Mmmm, vad gott det var!

Lite svårt att få bra bilder nu,
det var mycket lättade på den tiden alla bara låg still där vi la dom...





När Elin hade badat satte jag upp hennes hår när det var blött.
När det sen var dags för läggdags och hårbandet åkte av såg
frisyren ut som den gjorde när hon var liten =)

Tjohoo! Blir det tomtegröt igen?!


Kommentarer
Postat av: Mormor

Vilka härliga bilder. Roligt att du tycker att gröt är gott Elin.

2009-12-11 @ 08:53:41
Postat av: Jennyny

Gröt är verkligen kalasgott, Elin! :-)

2009-12-12 @ 18:10:08
URL: http://www.myengla.blogg..se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback