Luciatåg

2009-12-04 | 13:08:12
Idag morse hade vi julavslutning i Svedala kyrka. Det hela började med ett luciatåg och sen berättade prästen för oss varför man har en gran inomhus under julen. Sen efter det fick vi gå till församlingshemmet där vi hade lite julmys med massa ljus och fullt med pepparkakor och lussebullar.

Elin och kompisarna var med i luciatåget, men det fanns inget lucialinne i "Elin storlek", så hon hade en röd klänning på sig istället. Hon såg ut ungeför precis som alla dom andra bebisarna skulle man kunna säga. Men dom äldre barnen, dom var riktiga lucior, pepparkaksgubbar och tomtar.


Vi kände ju ingen i kyrkan som kunde ta bilder åt oss, så det blir inga från luciatåget.


Elin och Johan övade på att gå luicatåg för några dagar sedan...

Vi tog bild på oss själva i kyrkan. Fast det blev bara Elin som fastnade.
Här sjunger vi, jag vet inte vilken sång, men iallafall en Elin kan.

Det var kul med luciatåg.

Mmm, pepparkakor!

Elins tallrik.

Gänget samlat.





Ikväll åker vi till Karlskrona för att hämta presenter till Elin. Vi har fullt upp varje helgl. Nästa helg har Elin sitt kalas för kompiarna och helgen efter det, när det är 4.e advent då fyller Elin år på riktigt och då blir det tårta här hemma och sen är det jul och efter det blir det ju nyår och sen börjar jag jobba. Så denna helgen är enda helgen vi hinner åka och hälsa på mormor och morfar och alla andra vi känner.


Kommentarer
Postat av: Marih

Ohhh klänningen som Elin har på sig är sååå himla fin. Stått och hållt i den MÅNGA gånger..

Förresten så ber jag om ursäkt för att jag inte hört av mig. Men min telefon dog så vill du vara så snäll o smsa mig så jag har ditt nummer igen :)

Appropå Ullared så fixar jag det där utan dig så kan vi ta pengarna sen. Är det lilla Elin som ska ha golvmattorna? Kommer du på något mer ni vill ha så hojta till,på måndag drar vi!

2009-12-04 @ 13:40:30
URL: http://familiaberglund.blogg.se/
Postat av: Mormor

JÄTTESÖT tomtemor.

2009-12-04 @ 17:34:48
Postat av: Jannice

Så söt och fin hon var =)

Det blir en massa roligt för Elin med presenter och firande mest hela tiden framöver =)

2009-12-04 @ 20:29:24
URL: http://jannicesblogg.blogg.se/
Postat av: caroline

vad fina bilder. Klänningen passar henne bra ju....men e de ok om vi lånar tillbaka den till julafton :)



Ha de så bra hemma...

2009-12-04 @ 23:10:25
URL: http://moisblogg.bloggspace.se
Postat av: Farmor

Vilken söt liten tomteflicka! Ha det så bra hos mormor och morfar!

2009-12-05 @ 16:02:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback