Måndag 14 dec 2009

2009-12-14 | 19:33:52
Det är namnet på denna dagen. En sovdag för Elin har det blivit.
Igår efter kalaset var hon trött, men ville inte sova. Höll sig vaken till 21 och sov bara en lite stund. kl 23 var det dags att stiga upp igen och sen blev det inte mer sömn förrän lite efter 3 inatt. Jag var trött, Johan var super trött, Elin var pigg och satt och åt lussekatter framför tvn klockan 2 i natt. Hon hade det jättemysigt, tittade på en repris av Criminal minds...
Sen idag, ja då skulle hon upp kl 7:45. Men så trött hon var. Hon orkade bara hålla igång till 9 sen var det sovdags. När klockan var 10:45 hämtade jag henne i sängen. Fortfarande med pyjamsen på hamnade hon i bilen. Vi skulle ju simma idag. Vi blev väldigt sena för klockan i köket, den behöver nog nya batterier.
Sena ut i bilen var vi och ni ska inte tro att det blev bättre av att vi kommer ut. Jag kommer ut med en halvsovande Elin över axeln och ser att hela trottoaren är uppgrävd.
Gissa vem som blev upprörd så det heter duga. Dom kunde väl säga till och fråga om man skulle ut och köra innan dom grävde upp hela jäkla trottoaren. Ja, nu kunde vi ju inte komma ut med bilen, eftersom vi måste backa ut över trottoaren.

Det är comhem som håller på att gräva för att dra nya kablar till hela området, men just då så sket jag fullständigt i tv och internet. Jag var arg!
Missa man en simtid får man ta igen den, men Elin vill ju simm och jag hade ju väckt henne och lovat att hon skulle få simma. Det hela slutade med att jag fick ta ett snack med chefen för grävandet, som tur var fanns lite längre ner på gatan. Vi kunde köra ut, dom var snälla och fyllde igen trottoaren precis så mycket att det gick att komma ut med bilen.

Och idag på simningen. Elin har så kul i vattnet och idag fick hon simma utan sin simring. Hon fick sådana där puffar på armarna istället. Det var lite svårare att simma då, för hon var  lite närmre vattnet och fick lättare massa vatten i magen. Det var kul, men jobbigt. Och det var inte slut på övningarna med det. Elin lärde sig att simma nästan helt själv. Hon hade tillslut bara en liten flytgrej under bröstet.

Efter simningen gick vi våra 5 km runt Pildammsparken. Jag hade ingen mössa med mig och ingen halsduk heller. Var så varmt innan vi åkte eftersom jag var så upprörd. Man blir varm av att skälla så jag lämnade mössa och halsduk hemma. Det var minusgrader ute ida,g så inte så smart gjort. Men som tur var gick vi ju bara en kort runda, men mitt hår hade frysit till is när vi kom till bilen. Och i bilen somnade Elin på vägen hem. Hemma blev det lite lunch sen somnade Elin igen när klockan blivit 14. Hon fick sova till 17 innan jag väckte henne. Hon var så svår att väcka och hon började till och med att gråta och det gör hon bara när hon är riktigt trött. Men jag var tvungen, för inatt ska hon minsann sova!

Nu glömde vi nästan Elins lista.
Om man säger att Nasse alltid är nr 1 och struntar i det och tar allt annat så ser den egentligen ut såhär:

  1. Pepparkakor
  2. Pepparkakor
  3. Pepparkakor

Fast det blir ju tråkigt så om vi struntar i pepparkakor också så blir den såhär:

  1. Äta själv (alltså kladda med maten och hoppas på att lite hamnar där det ska och inte på väggar och golv i köket).
  2. Vara ut och gå, gå själv, inte sitta i vagnen som hon gjort i sådär 700 mil
  3. Fylla år så man får massa presenter, tårta och PEPPARKAKOR.





Elin leker



Tittut



En av presensterna Elin fick igår var papper och kritor. Hon testade det idag och det blev faktiskt några streck på pappret. Men det var nog Johan som hade roligast, Han ritade nämligen också. Elin kunde hålla kritan precis som man ska, det blev i vänster hand och givetvis provsmakades den också =)



Idag pratade jag med ägaren till det dagis vi vill att Elin ska gå på. Hon får börja där, så den 11 januari ska Johan jag och Elin gå dit och träffa alla fröknar och få alla papper som behövs.

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Vilken sötnos! :)

2009-12-14 @ 23:13:11
URL: http://yvonnesmalarhorna.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback