Mellandagsrea

2009-12-30 | 16:54:29
Idag är sista mellandagen och vår tur att åka på rean!
Elin hittade endel saker och jag hittade massvis med saker, fast i behövde egentligen inte köpa något och det gjorde vi inte helle. Annars hade vi kunnat göra en massa fynd när vi gick i affär efter affär gågatan upp och ner!
Till och med Johan hittade något han ville köpa... En ny tv! Men den behövs inte förrän om ca 40 dagar, det är nämligen då OS börjar.

Dagen började med att vi vid 9 helt enligt planen satte Elin i vagnen och gick ut på morgonpromenad. Vi skulle gå till BVC och hämtar d-droppparna. Men det var så kallt ute. Inte alls dom 0 ° som termometern visade så jag frös. Vi fick helt enkelt vända. Men sen skulle vi ändå in till stan så vi tog bilen till BVC, men när vi kom dit ungefär kl 10 var det fika tajm för alla som jobbar där så det blev inga droppar. Men dom vi har räcker över helgen och det skulle inte förvåna mig ett dugg om dom räcker ända till den 12 januari när Elin ändå ska till BVC på 1-års kontroll.

Vi åkte till stan pch var framme där vid 10.30. Johan och jag började med att dricka varm choklad och Elin fick lite lunch. Hon skulle sova sen. Tyckte vi, men inte hon. Vi promenerade lite, men inte somnade hon. Elin var vaken och fick sitta med vi bordet när vi kommit till Jensens boefhus där Johan och jag skulle äta....hmm...vi hade inte ätit frukost och klockan var nu nästan 12 och det var lunchdags men att säga att vi åt brunch är väl lite att ta i. 200 g blodig biff med wiskeysås och stekta potatis + en stor Cola (ursäkta Pepsi) kan helt enkelt lite bara kallas brunch. Jensens Boefhus var det och det är den restaurangen som varje år blir utsedd till Malmös mest barnvänliga restaurang. Elin har varit med där några gånger förut men idag var hon så stor att hon fick en pysselmapp. I mappen stod det om en tävling, en teckningstävling där man kunde vinna ett presentkort på 250:-. Jag försökte få Elin att rita en teckning, jag försökte verkligen, men hon fattade inte.
Men det gjorde inte så mycket. Vi fick ett presentkort ändå, man "bara" på 200:-. När vi hade ätit så somnade Elin i vagnen och vi gick vidare i affärerna. Någon timme senare kom vi in på Hansa och när jag skulle titta till Elin i vagnen var hon helt röd i ansiktet. Hon var så svettig att hon var blöt om kläderna. Vi fick väcka henne och ta av overallen. Det var ju så kallt i morse när vi gick så hon fick en extra tröja under overallen. Ute var det kallt, men inne i affärerna var det väldigt varmt.
Det blev några affärer till och sen åkte vi hem. Vi var hemma ungefär vid 16 och precis då kom Emma oh Enzo förbi och vi fick ett inbjudningskort till Ellies 1-års kalas!







Elin på Jensens Boefhus

Sover man inte när mamma&pappa säger till,
får man skylla sig själv att man är trött.

Elin bland granarna inne på Storgatan.





Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag passar på att önska er Gott Nytt År!

2009-12-30 @ 21:55:58
URL: http://myengla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback