Tänk om...

2009-12-17 | 21:05:58
Tänk om vi hade varit 1 vecka fram i tiden. Tänk om det hade varit julafton idag. Då hade det varit en vil jul. Sist jag var med om att vi hade snö på julafton var julen -95, så det är faktiskt dags nu igen tycker jag.
I dag var det iallafall fullt med snö ute när vi vaknade. Jag var ute och skottade innan sömntutan Elin vaknat och hade stora planer för vad som skulle hända när hon väl vaknat.
Jag tänkte att vi skulle vara uta och leka i snön och gå och köpa en pulka.
Elin vaknade vid 9:45 och tittade ut precis som att hon ville ut, men egentligen så tittade hon nog ut för att det inte såg ut som det brukar.

Vi gick ut. Elin hade inte alls kul i snön. Hon satte sig ner och började gråta.
När vi var ute så kom Emma, Ellie och Enzo och gick förbi så vi tog vagnen och hängde med dom på en prommenad. Sen blev det sovdags igen. Klockan var lite efter 12 och Elin var tvungen att sova så hon skulle vara utvilad till eftermiddagens aktiviter.

När klockan var 13:30 åkte vi nämligen till Andys lekland. Och det var uppskattat. Elin stormtrivdes och jag hade jättekul. Ida, Melvin, Emma och Ellie hade också superskoj. Och vet ni? vi var dom enda som var där så vi hade hela leklandet för oss själva, och som vi lekte. Jag var helt genomsvett efter alla hinderbanor och stutsmattor, hoppborg, och bollhav och inte för att tala om alla rutchkanor. Alla var svettiga och nöjda med dagen när vi bestämde oss för att åka hem. Elin var så tött av all lek så hon sov nästan innan vi ens var framme vid bilen.



Elin i snön.

Jag vill gå in!



Andy`s lekland
Det finns egentligen hur många bilder som helst att visa. Inta alla men många kommer här:

Elin och Ellie leker.

Elin, Ellie och Melvin i bollhavet.





Aha, massa olika trappor jag får gå i, vad kul!





En av alla rutschkanor och vi kunde åka allihop samtidigt.

Elin och Melvin i hoppborgen.





Studsmattan, den var roligast av allting!

Lek bland dom stora bollarna.

Bilar



Idag fick Elin ett paket på posten. Det var från Eva-Lena, Tack så myclet säger Elin. Men än vet vi inte vad det är, för vi ska minsann inte öppna det förrän på söndag när det är födelsedagspresent öppnar dags!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback