Vi har letat parkeringsplats och pulka

2009-12-21 | 19:26:42
Igår, när Elin fyllde år blev det ingen sömn på hela dagen. Hon blev väckt av Johan och mig kl 8:30 och sen somnade hon inte förrän vid 20-tiden. Det blev en liten kortis i vagnen på en halvtimme efter alla gästerna gått, men någon mer sömn blev det inte. Och det har varit lika illa med sömen idag.
Vi åkte till simningen vid 10:30 och det var tur att vi var tidiga för det var hemskt vad vi fick köra runt och leta parkeringsplats. Efter simningen körde vi till Burlöv enter. Elin sov i bilen dom 15 min det tar att köra sen vaknade hon när jag lyfte över henne i vagnen. Eller nu när jag tänker på det så blev det kanske lite mer än 15 min. Vi hittade nämligen ingen parkeringsplats på Burlöv center. Jag vet inte hur många platser dom har, men om jag tänker på att vi har 300 platser på Hornbach och försöker räkna utifrån det så borde det vara 2000-2500 parkeringsplatser på Burlöv center. Och inte en enda ledig!

Simningen gick iallafall bra idag och jag tror att farmor och farfar ångrar att dom inte var med. Elin var så duktig och hennes simfröken hade beställt hem sådana där puffar till armarna som egentligen var för 3-åringar. Hon ville ge Elin en liten utmaning. Men Elin fixade det galant och bara låg och skrattade i vattnet. Med dom armpuffarna skulle hon komma djupare ner i vattnet och få svårare med balansen. Men inte Elin, hon tyckte nog det var lättare och var djupare ner för vilken fart hon fick när hon tog arm-och bentag. Hon simmade till och med ifrån mig. Jag var inte beredd på att det skulle gå så fort. Och så var det en ny övning idag som som skulle lära barnen hålla andan längre och det gick också super för Elin.

Ja, sen körde vi ju till Burlöv Center och köpe massa julklappar, åt mat och stod i köer.
Vi skulle köpa pulka också med det var slut överallt. Stannade på Maxi också påvägen hem, men slut där med men sen hittade vi på ÖB. Det blev en Elin pulka och en mamma pulka. Elin pulkan var för bebisar och hade ryggstöd, värmedyna och sele. Pulkan till mig var bara för att Elin och jag skulle kunna åka tillsammans ner för backarna. Men nu ikväll, när vi efter att ha slagit in alla julklappar vi köpte på burlöv center gick ut, så släppte Johan ner Elin för backen själv i bebis pulkan. Och som hon skrattade. Så kul har nog Elin aldrig tidigare haft, så hon åkte själv hela tiden.



Listans första plats blir såklart....

  1. ÅKA PULKA
  2. Simma
  3. Fylla år
(Elin har förätit sig på pepparkakor, så just den kakan kommer nog inte finna med på listan någo mer gång!)





Ett trött födelsedagsbarn igårkväll.

Elin och tomtarna på Burlöv Center.
Hon fick hoppa ur vagnen och titta på dom,
men tokstollan gick då in till tomtarna.

Hjälper till att slå in julklappar.

Åka pulka









Kommentarer
Postat av: Yvonne

Har ni en kaffeburk som kruka? hihi

2009-12-27 @ 00:01:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback