7 månader

2009-07-20 | 22:48:00
Nu har det blivit den 20:de igen och det betyder ju att Elin har blivit en hel månad äldre. 7 månader är hon uppe i nu! En present fick hon dagen till ära, det blev en gåstol. Elin var med i affären och provade ut en. Det blev den med minst leksaker på, alltså den med minst saker som distraherar.


Vanligtvis brukar det var besök på BVC en gång i månaden, men nu när Elin blivit så stor är det bara besök varannan månad. Så vi har ingen aning om varken längd eller vikt, men det känns iallafall när man bär henne att hon har blivit mycket tyngre. 17 augusti ska vi till BVC nästa gång, men vi kanske får redan på längd och vikt lite tidigare.

5 augusti ska vi tillbaka till den platsen Elin föddes, alltså ska vi till Lund. Men vi ska givetvis inte till förlossningen. Vi ska åka till kardiologen och kontrollera Elins hjärta igen. Hon föddes med Kammarseptum defekt, ett litet fel på hjärtat. Hon hade ett hål i skiljväggen mellan kammrarna som var 5 mm när hon föddes. Vi fick åka tillbaka på undersökning när hon var 1 månad och då hade hålet börjat växa igen och var bara 1 mm. 5 mm var jättestort, men 1 mm räknas som inget hål alls av läkarna, men inte av försäkringsbolagen. Elin är alltså inte försäkrad eftersom det inte finns något bolag som vill försäkra ett hjärtsjukt barn (som dom kallar det). Så nästa besök i Lund, det är för försäkringens skull. Och jag undrar hur det kommer att gå men alla datorer och sladdar och maskiner dom kopplar till Elin. Det har ju gått bra när hon var liten och inte rörde sig så mycket, men nu. Haha, det kan nog ta lite längre tid än det gjort dom andra gångerna vi varit där.







Titta nu, nu börjar jag här!

Och sen, då är jag här. Framme hos pappa.

Men han var nog inte beredd på att jag skulle komma så fort
så han såg mig inte.

Och sen, då gick jag till hallen.

Åhh, var hamnade jag nu?

Perfekt höjd hamnade jag i och vad lätta lådorna var att dra ut...









Kommentarer
Postat av: Farmor

Oj, oj en gastol! Nu far ni inte en lugn stund! Barnsakra alla lador!

2009-07-21 @ 08:00:59
Postat av: Föräldrabloggar

Kolla in vilka våra gästbloggare i sommar blir, avslöjas idag!

2009-07-21 @ 13:00:39
URL: http://foraldrabloggar.blogg.se/
Postat av: Marih

Vilken fin gåstol,vart köpte ni den?



Fika i veckan? Var tydligen inget besök hos BVC i morgon utan det var kommande vecka.. En fika i morgon eller på torsdag? På fredag kommer Amandas farmor o farfar...



Kram ♥

2009-07-21 @ 18:24:34
URL: http://familiaberglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback