Dom säger att det är rekord...

2009-07-12 | 22:51:56
Och det stämmer faktiskt, med blåbären! Men det är rekordår när det gäller mygg och fästingar också. Och så tror jag det i slutet av sommaren kommer att bli rekordmånga björnbär också.





Såhär såg det ut innan jag plockade. Några av dom ligger
i Elins mage, men resten av bären blir det paj av.

Elin har fattat det där med semester. Hon ligger i skuggan under sitt
myggnät och bara myser. Behöver inte jobba någonting för sina bär.
Efter en stund i blåbärsriset gick vi till sjön.

Elin badade sina fötter, och hade nog mer än gärna slängt sig i
plurret om hon bara fått.

Hon lämnade ett avtyck så alla vet att hon varit och kollat att vattnet är ok!





Nu ska vi sova och imorgon eftermiddag åker vi hem igen! Då är semestern över för denna gången. Och det är faktiskt så att jag har haft semester på riktigt, imorgon börjar jag kosta skattebetalarna pengar igen :-) Elin den lilla bortskämda hon har semester jämt och ständigt. Finns nog ingen som har det så bra som hon. Men det är inte alltid hon håller med om det. Ibland när hon inte får som hon vill, då är det väldigt synd om henne...






Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback