Elin har namnsdag idag

2009-07-31 | 23:46:01
Johan och jag har ingen koll på någonting, hade ingen aning om att Elin hade namnsdag idag förrän jag läste kommentarerna på förra inlägget :-/ 
Tack Maria!


Om ni inte redan förstått det, så är jag tillbaka. Johan hade lovat att han skulle sköta bloggen resten av veckan, men han orkade bara i 3 dagar. Själv är jag inte förvånad utan snarare lite överraskad över att han stod ut så länge som han gjorde :o)


Idag har vi hunnit med mycket. När Elin vaknat och ätit sin gröt åkte vi till Skanör där vi hälsade på Amanda och hennes mamma Marie. Lilla Amanda (som är 4 månader yngre än Elin), hon orkade inte hänga med i Elins tempo, blev lite trött och somnade ifrån Elin. Men Elin är så van vid att sitta själv och leka så det var inga problem. Trodde jag ja. Det blev lite ensamt efter en stund så hon fick hoppa upp i soffan där vi satt för lite sällskap.


Vi var hemma igen vid 14-tiden och under eftermiddagen skulle mormor, morfar och Elins morbror komma och hälsa på oss, på deras väg hem från semestern i Frankrike. Men innan dom kom hann vi med en promenad. 
Johan skulle visa mig en ny långrunda. Har börjat tröttna på mina dagliga rundor här i Svedala. Och den ca 7 km långa Aggarpsrundan som jag gått varje morgon i snart 7 månader står mig upp i halsen. 
Den "nya" rundan mättes till 1,2 mil och tog i Johans tempo nästan 2 timmar. När Elin och jag framöver kommer att gå den själva, utan någon som sinkar oss borde vi kunna kapa åtminstone 30 minuter på den tiden. 

Imorgon åker Johan och jag till Göteborg, där ska vi på  U2 konserten och vi lämnar över Elin i farmor och farfars händer ett helt dygn. Hon kommer få så mycket uppmärksamhet så lilla Elin kommer att stormtrivas, hon kommer nog vilja att vi ska åka iväg snart igen...







Elin och Amanda
Det syntes att hon är några månader äldre. Elin såg ut som en jättebebis!
Det var inte så kul att bli lämnad ensam





Kommentarer
Postat av: Marih

Tack för de trevliga sällskapet igår...hoppas vi kan hitta på något snart igen...

Ha det så himla skoj på U2 konserten...

2009-08-01 @ 06:39:25
URL: http://familiaberglund.blogg.se/
Postat av: Maria

Hej. Hoppas att ni får det kul i Göteborg! När ni kommer hem kan vi väl planera in en BÖN-träff. Och då menar jag inte bön i kristen bemärkelse utan i vegetabilisk.

2009-08-01 @ 16:55:02
Postat av: Jenny

Grattis på namnsdagen i efterskott, Elin!

2009-08-05 @ 12:23:40
URL: http://myengla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback