En dag på Ven

2009-07-03 | 20:55:21
Imorse åkte vi hemifrån vid 8:15. Jag hade redan varit ute en lite en runda och sa till Johan innan vi åkte att han fick ta på Elin mycket kläder för det var kallt ute. Haha, termometern stod på 23 º så det var väl allt annat än kallt egentligen. Vi åkte till Malmö och hämtade farmor sen bar det av till Landskrona. Vi hade planerat att vi skulle ta båten till Ven (där vi skulle tillbringa dagen med en cykeltur) kl 10, men vi kom i precis tid för den vid halv så den hoppade vi på. Elin vaknade redan lite innan 7 i morse och vi hade hoppats på att hon ville sova i bilen eller iallafall på båten, men icke sa nicke! 
När vi var framme på Ven var det dags för Elin att äta sin gröt och under tiden hon smaskade i sig den fixade Johan cyklar till oss.






Det fanns en perfekt cykel för Elin.

 


En liten paus.
Elin har koll på kartan för att se hur långt det är till nästa stopp.

Inte så jättelångt.



Elin och farmor,
och om någon undrar vad Elin tittar på...

...så är det på pappa som klättrat upp i ett träd.

Uppförsbackarna var jobbiga.

Fast i nerförbackarna gick det undan. Då var det bäst att hålla i sig.

Elin ville, men det gick inte. Hon fick nöja sig med sitt vatten.
Det var väldigt komplicerat att smaka pappas dricka och dricka med
sugrör, även att alla försökte förklara och visa hur man gjorde!





Vi åkte hem med färjan som gick kl 15 och Elin hade inte sovit mer än några korta 5 minutare.Det gick att sova där hon satt bakom cykeln fast det guppade hela tiden så hon vaknade. Hon höll sig vaken på båten men i bilen hem gick det inte längre att kämpa emot John Blund. Hon sov ca 40 min men såfort bilden stannade hemma vaknade hon. Och hon har fortfarnde inte somnat igen, så Elin har sen 7 i morse bara sovit i sådär 50 min så nu har vi en lite grinig och trött bebis här hemma.







Ojojojoj.... Solen tog ganska bra idag.
Och hur ska jag nu kunna bli av med denna brännan.
Det är nog inte så svårt att lista ut vad jag hade för linne
på mig idag :o)





Kommentarer
Postat av: Bosse

Ni verkar ju ha haft en härlig dag, Elin uppskattade det säkert så mycket så hon höll sig vaken hela tiden.

Farfar

2009-07-03 @ 22:08:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback