En varm dag

2009-07-02 | 22:22:49
Idag var ännu en dag då kvicksilvret stigit upp emot 30 ºC. Vi försökte hålla oss inomhus där vi hade tvärdrag och fläkt igång. Det gick ganska bra, blev bara en lite runda ut på byn (tänkte skriva stan men det passar nog inte på Svedala).

Imorse var Elin trött. Hon vaknade ungefär vid 6 som hon har börjat göra nu men idag somnade hon inte om efter sin frukost som hon annars gör. Nej, hon fick följa med in i Johans och min säng för hon var trött, men min plan att hon skulle somna där funkade inte. Den enda som somnade var jag så Johan och Elin bestämnde sig nog för att gå upp.

Elin var som jag visste hela tiden, TRÖTT. Johan satte henne i hoppgungan och där slocknade hon, men benen gick ändå, hon hoppade sovandes :o)












Senare på eftermiddagen var det dags för Elin kompisar att komma och hälsa på. Dom var nog lite slöa i värmen allihop och Elin (hon som alltid brukar vara vaken) somnade ifrån sina gäster. Johan har semester så han var med och fick träffa alla, men det han var mest intresserad av var rabarberpajen vi bakat till fikat. Han hade iallafall hand om kameran och jag tycker han kunde sagt till innan han tog kortet så jag åtminstone kunnat hålla in magen...







När alla gått hem, passade Elin och Johan på att vila lite.
Hmm, Johan var inte snäll mot Elin. Han tänkte nog inte på
det men han la sig framför fläkten så det var bara han som fick det kalla. 





Varmt var det! Igårkväll åkte vi till Vellinge och badade och då var det så pass varmt att barnbassängen inte svalkade. Elin kastade sig istället i den stora svalkande bassängen och där lekte hon till hon blev helt blå om fötterna. Då var det ganska skönt att komma ner i den lilla varma bassängen istället. Vi kan ju inte åka och bada varje dag så ikväll fick vi helt enkelt ta fram Elins badbalja, den hon hade när hon var pytteliten. Den fylldes med vatten och ställdes ute på tomten och det var kul och jätteskönt att sitta och plaska i det vattnet.











Kommentarer
Postat av: Marih

Så himla söt eran lilla Elin är...somnat i babygungan...så sjukt fin!!

2009-07-03 @ 23:50:07
URL: http://familiaberglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback