Inte så vanligt

2009-07-05 | 13:11:29

Att Elin somnar i vagnen är inte så vanligt längre, men under vår morgonprommenad igår hände det. Det var en prommenad som tog låg tid. Inte nog med att det var varmt Elin kom på något nytt. Hon tog en leksak tittade på den och kastade den på marken. Det var jätteskoj, men eftersom jag ibland missade att hon kastade en leksak så fick vi vända några gånger när jag upptäckte att det saknades saker i vagnen. Vår 7 km runda (Aggarpsrundan) som brukar ta 45 min att gå, tog igår 2,5 timmar. Fast första halvtimmen ägnade vi inte åt att gå utan till att mata ankorna med mögligt korvbröd...
När vi kom hem var vi svettiga både Elin och jag så jag hoppade in i duschen och sen fixade jag ett bad ute på tomten till Elin. Elin satt och plaskade en stund men sen, gissa vad hon gjorde. Hon bajsade i vattnet! Hon fick hoppa upp direkt. Jag lät vatten och allt annat vara kvar och när Johan kom hem (han var och cyklade på förmiddagen) var han väldigt svettig hela han och han tyckte det var helt perfekt att det stod en balja med vatten på tomten som han kunde sticka ner sina svettig fötter i ;o)


Eftermiddagen var olidligt varm så vi bestämde oss för att åka till någon butik, vilken som helst bara den hade luftkonditionering på, och det slutade med att i valde IKEA, jag tyckte det var så kallt där inne att jag började frysa.
Vi kan inte vädra här hemma längre för grannarna kan inte hålla koll på sina katter utan såfort vi har någon dörr öppen betyder det att vi också har en katt inne i huset! Åhh, HADE VI VELAT HA DJUR INOMHUS HADE VI SKAFFAT EGNA DJUR!!!! Det ska jag få alla kattägare i närheten att fatta!

När vi kom hem från Ikea gjorde vi ett nytt försök med Elin och den diskade badbaljan. Denna gången gick det mycket bättre. Hon satt och plaskade till vattnet blivit helt iskallt, då lyfte i upp henne men det blev vilda protester direkt.




Elin tar en lur i vagnen,
man kan ju lika gärna passa på när man ändå fortfarande har pyjamasen på.

Hon sov bara en liten stund, sen var hon tvungen att sätta sig
upp igen och ha koll för man kan ju missa något.
Det är bara i vagnen det är kul att sitta (men det är nog för att
alternativet där är att ligga ner), hemma ska hon stå upp så ofta det går.







Det hände imorse igen, alltså att Elin somnade i vagnen under vår prommenad. Haha, nu var det inte så lång prommenad utan den var bara till Ica för frukostköp. Elin somnade på hemvägen och fick ligga ute i vagnen och sova. Hon sov länge, ja ända till grannen bestämde sig för att bara tänka på sig själv och börja föra massa oljud. Typiskt!


Imorgon åker Johan till Frankrike och Chamonix (precis till samma ställe han var i mars och åkte skidor) där han ska vara i 2 veckor och klättra i bergen. Elin och jag åker också på semester imorgon (farmor får vara husvakt), men vi åkter bara till Karlskrona och vi blir bara borta i 1 vecka. Vi måste vara tillbaka 14/7 för då ska vi träffa dopprästen och dagen efter blir det byte av vattenmätaren här hemma. Någon gång mellan 12.30 och 16 ska dom komma så vi måste hålla oss hemma. Vi hoppas på dåligt väder så vi kan få sitta inne och titta på film ;o)

Under vår prommenad till Ica imorse kom Johan på att Elin och jag kunde åka med till Frankrike. Vi kunde gå på lite turer i bergen, om vi tog med ryggsäcken till Elin. (Han glömde nog bort min bruta tå ett litet tag). När jag berättade att vi var tvugna att åka hem efter bara 1 vecka kom han på den briljanta idén att vi kunde köra med 2 bilar. Johan brukar vara smart, men att komma på tanken att Elin och jag skulle sitta i bilen och köra 16 timmar själva hem var kansk inte så jätte smart. Hade jag varit själv hade det inte varit några problem att köra men att behöva underhålla en uttråkad Elin också blir lite väl mycket.






Elin var inte så road sist hon satt i ryggsäcken
och vi prommenerade bland bergen.



Kommentarer
Postat av: Marih

Nu är vi hemma igen efter våran lilla semester till Uppsala. Var borta i tre veckor o kom hem i måndags. Varit en jobbig vecka med denna värmen,Amanda är inget BIG FAN av detta, kanske inte jag heller..men men

Läser nu att ni ska också bort på lite semester..kanske kan ses när ni är hemam igen? Amanda har vänt o är en helt annan liten tjej nu, glad mest hela tiden :p



Hoppas ni har en bra dag i detta kvava väder, hoppas faktiskt på regn till kvällen så det blir lite skönare luft.

2009-07-05 @ 15:29:49
URL: http://familiaberglund.blogg.se/
Postat av: Jenny

Oh, jisses! 7 km på 45 minuter är inte illa! ;-) Hur bär ni er åt?

2009-07-05 @ 19:45:52
URL: http://myengla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback