Vad har vi lärt oss idag?

2009-07-24 | 22:52:52
Jo, att säger man inte till när man är hungrig blir man utan mat. 
Elin vaknade vid 8.30 imorse vi gjorde som vanligt i morse förutom att Elin valde att springa runt i gåstolen när Johan och jag åt frukost. Sen åkte vi till Hyby kyrka och hämtade nycklarna till Sockenstugan. Efter det åkte vi och släppte av Johan i bokskogen (han skulle springa) sen åkte Elin och jag till IKEA och till Stoff&Stil. Jag tyckte att Elin var ovanligt gnällig, hon brukar annars uppföra sig när vi är i affärer. Vi kom hem lite efter 13 och då kom jag på att Elin hade ju inte fått något att äta.
Hon fick alltså sin frukost vid ca 13.30, stackars Elin. 
Sen efter "frukosten" träffade vi Moas och hennes mamma Caroline för en promenad. Elin och jag skulle visa dom vår längsta runda och jag tror minsann att dom blev lite trötta. Jag var iallafall trött, och Elin också. Hon sov i vagnen nästan hela rundan.
Hmm, vi får se om dom vågar följa med oss på någon mer promenad.
Caroline tror säker att jag är lite knäpp. Jag hade en sax med mig i vagnen för jag tänkte passa på att sno lite vete, men det kan lika gärna ha varit korn, råg eller havre också. Jag har ingen aning...
Jag skulle iallfall ha det till mina ljusstakar jag gjort till dopet på söndag.
Det är en tom barnmatsburk, men värmeljus i och runt den, ett rosa sidenband i samma färg som det rosa bandet på Elins dopklänning.






Idag får vi börja med en bild på en av ljusstakarna.
Och så bilder på Elin.
Jag fattar inte vad det är som är så intressant i våra lådor.

Ibland får hon faktiskt lite mat.






Kommentarer
Postat av: Elin - Ett hus till oss

Vilka söta små ljusstakar. Bra idé! :)

2009-07-25 @ 08:47:14
URL: http://etthustilloss.blogg.se/
Postat av: mormor

Vilka fina ljusstakar.

Hur kan dom glömma att ge dig mat?

Kramar från mormor och morfar

2009-07-25 @ 10:31:29
Postat av: Caroline

klart jag inte tycker du är knäpp. Det var en jätte trevlig, lång, utmanande (kan säkert hitta 100 andra adjektiv till) runda :) Vi går gärna fler gånger.

Det där sädeslaget, vad det nu än är, gjorde sig jättebra på burkarna. Mycket bra idé. de blev väldigt fina. Lycka nu till imorgon på dopet och hoppas allt går bra...

2009-07-25 @ 13:49:00
URL: http://moisblogg.boggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback