Sveriges nationaldag

2009-06-06 | 16:19:50
Idag hade vi bestämt oss för att åka till stan och titta på alla svenska flaggor och lyssna på nationaldagen. Jag var lite trött och orkade inte stiga upp i tid, men vi hann iallafall till stan precis i tid för att se flaggan hissas och sjunga med i både Nationalsången och Den blomstertid nu kommer. Elin skötte sig väldigt bra, förutom att hon slängde sin svenska flagg på marken mitt på Stortorget. Efter naionaldagsfirandet gick vi till Cafè Mäster Hans och åt dom dyraste kakorna någonsin. 2 st biskvier och 2 läsk (coca cola i 33 cl aluminimburkar) kostade 161 kronor. Och det var inte ens gott, urk! Inne på cafèet kunde inte Elin riktigt uppföra sig så vi var tvugna att gå ut. Igår innan läggdags fick hon smaka majsvälling. Elin tog flaskan smakade och spottade. Jag tog också flaska, provsmakade.... och spottade.
Detta gjorde att Elin nu vägrar ta flaskan och det var det som gjorde att hon inte kunde uppföra sig på cafèet, vi tog fram flaskan till henne och det blev ett jäkla liv!






Flaggan hissad
Elin var kanske inte direkt den mest entusiastiska firaren.




Igår var vi på Hornbach och hälsade på och det besök tog som alltid lång tid. Vi hade inte riktigt räknat md att vara fast där i 2 timmar. Vi skulle egentligen bara in där lite snabbt och lämna min semesteransökan och sen skulle vi vidare till och hälsa på Fredrik. Fredrik jobbar på Hornbach, i mars var han i Italien och åkte skidor. Ett av åken slutade med att han fick åka helikopter ner och så fick han beskedet att han får hoppa på kryckor till i augusti. Nu har han tröttnat på att vara sjukskriven och inte ha så mycket att göra om dagarna och eftersom han visste att Elin och jag också är hemma så ringde han och bjöd in oss på fika. Elin blev trött efter vårt besök på Hornbach så när vi var hemma hos Fredrik så vilade hon mest. 


Det gör hon nu också. Natinaldagsfirandet tog på krafterna. Elin ligger i sitt rum och vilar, jag ligger på soffan och den enda som orkar göra något är Johan. Han är ute och klipper gräset :-) 










Johan har tittat på kameran och kommit fram till att jag nog får leva med att endel bilder blir suddiga!

Kommentarer
Postat av: marih

ni verkar ha haft en bra dag trotts Elins lite knasiga beteende på fiket.vi hade missat att var röd dag så när vi åkte in till stan för att besöka Babyringen så var det ju stängt :(

Men var in på Panduro Outlet o inhandlade en massa till att "scrappa"

2009-06-06 @ 17:00:06
URL: http://familiaberglund.blogg.se/
Postat av: Farfar

Jag tror att Elin är en världsmedborgare och bryr sig inte allt för mycket om Sveriges nationaldag.

2009-06-06 @ 19:12:03
URL: http://www.enharda.blogspot.com
Postat av: Marih

Torsdag efter simningen skulle funka bäst för mig o lilla Amanda...vad säger du o Elin om de? ;o)

2009-06-07 @ 01:21:11
URL: http://familiaberglund.blogg.se/
Postat av: Marih

Kul..har vi något att se fram emot..

Mailar adressen..



Ha en fin dag!

2009-06-07 @ 12:12:29
URL: http://familiaberglund.blogg.se/
Postat av: Jenny

Huuu, det ser riktigt kallt ut! :(

2009-06-08 @ 19:22:14
URL: http://myengla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback