Lundaloppet

2009-05-10 | 18:16:46
Igår sprang Johan Lundaloppet, och Elin och jag var självklart på plats för att heja. Fast det blev bara så att vi såg starten av den mil dom sprang. Det gick lite fortare än vi hade räknat med så vi hann inte ens ta oss från starten till målet innan dom 47 min Johan sprang på hade gått. Det kan ha varit så att vi hittade en lekplats påvägen som vi stannade lite för länge i :-).
När jag fått reda på Johan sprang milen på 47 minuter så hade jag min lilla egna uträkning. Jag sprang vårruset i måndags 5 km på 23 minuter och räknade väldigt snabbt ut att 1 mil borde då ta 46 min för mig. Men Johan påminde mig ännu snabbare att det inte alls hade varit så eftersom jag var lite svettig och inte orkat springa många meter till efter att jag hade gått i mål. Typiskt!





Elin blev ansvarig för pappas vatten.


Det var lite svårt att lyfta flaskan när han var törstig.


Så hon gav upp och tyckte att han minsann kunde ta hand om sitt vatten 
själv och så kunde Elin vila.


Elin ställde efter lite övertalning upp på ett jobb till. Hon skulle kontrollera om det var en äkta medalj Johan fått.
Om den är äkta eller inte vet hon inte, men hon kom iallafall
fram till att den inte smakade så gott.


Under tiden jag skriver sitter Elin i soffan och gör vad hon kan för att 
Tre Kronor ska klara av att vinna bronset.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback