11 månader har gått

2009-11-22 | 22:30:04
I fredags var det 11 månader sedan Elin föddes och Elins 11-månaders dag firades med ett besök på öppna förskolan. Efter det följde vi med Moa och hennes mamma och gick en runda med Nisse och sen kom dom hem till oss så att Moa och Elin kunde leka lite. När dom satt och lekte knackade det på dörren. Det var Melvin och hans mamma. När vi var på Ullared så köpte vi en leksak till Melvin. Jag kan inte avslöja vad det är om han läser och Elin ska få en likadan och hon brukar också kika på bloggen. Den kostar iallafall här nere 489 kr och sen hittade jag faktiskt den i en affär för 399 kronor, men det viktigaste av allt är att vi bara betalade 259 kronor för den i Ullared, bra va!
Melvin och hans mamma kom också in för att leka en liten stund och lite senare, då knackade det på dörren igen. Då var det Ellie och hennes mamma som kom. Dom var i Ullared på torsdagen och köpte julklappspapper till oss så det var det dom skulle lämna. Jag bjöd in dom också på en lekstund men dom hade inte tid.

Sen blev det lördag och då vaknade Elin vid 8. När klockan var 10 så somnade Elin igen och hon sov till klockan 14. Johan var ute och cyklade och jag klagade inte på någonting. Jag vilade också, gick till sängen när Elin somnade och steg upp igen vid 12:30 ungefär. På eftermiddagen gick Elin och Johan en runda för att titta på Elins dagis och jag åkte till Ikea. Jag tycker inte om det nya Ikea, men nu har jag hittat en genväg. Man behöver bara åka upp med hissen till ingången sen kan man gena bakom restaurangen och ta hissen ner igen för att komma till plan 1. Ja, om man kan hoppa över allt på det översta planet förstås. Och ni som aldrig har varit där och tänker, vadå först hiss upp och sen springa till en annan hiss för att komma ner. Japp, så är det. Bara massa hissåkande. Inte genomtänkt för 5 öre!

Och så var det idag! Elin vaknade kanske vid 9 och då var det ju bara att sitiga upp. Jag skulle duscha och Johan sa att han skulle leka med Elin. Haha, leken vara att titta på TinTin. Elin satt snällt still i soffan och tittade så hon tyckte minsann om det. Vi skulle egentligen åka till skogen på förmiddagen, men det regnade så det hoppade vi över. Planen ändrades till att åka och bada, men natten till lördagen och natten till söndagen har vi fått vara uppe och byta minst 3 bajsblöjor på Elin. Det har aldrig hänt innan att hon bajsat på natten och absolut inte så mycket hon gjort på dagarna heller. Kanke 10 blöjor vi fått byta så av säkerhets skäl ändrades badplanen också.
Det blev bara en runda i Svedala, som slutade på Ica där vi köpte blåbärspure till Elins mage.
Under kvällen kom farbror Fredrik, tant Linda och magen hit på middag. Dom skulle komma och hämta lite kläder och Elins gamla bilstol för imorgon ska Elin få sin första kusin =)





Elin på promenad och kolla in frisyren.

Ok, tjatmoster! Jag kan väl stå still och bjuda på ett leende...

Joahn tycker mest att Elin ser ut som en cirkushäst med håret uppsatt
så han förstår frisyren så fort han hinner.

Om du försöker pilla mig i håret igen pappa, så biter jag dig i fingret!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback