Ikea och sångmorgon

2009-11-13 | 22:36:27
Igår träffade vi Moa och Caroline igen, det har vi gjort varje dag denna veckan. Igår blev det en tur till Ikea, och jag har fortfarande inte vant mig vid den gigantiska byggnaden och allt hissåkande. Vi började iallafall vårt besök på Ikea med frukost. På det gamla Ikea fick man en tallrik med 2 frallor, grönsaker och pålägg för 10 :-. Nu fick vi äta hur mycket frallor med pålägg och allt för bara 5 :- och så kunde man köpa till youghurt, äggröra, bacon, köttbullar m.m för 5:-/st. Gissa vem som ska käka frukost på Ikea imorgon igen ;-)
Efter frukosten fortsatte vi runt varuhuset och innan vi åkte hem blev det lunch också. Vi handlade inte så mycket, för Caroline och jag bestämde nämligen när vi gick där att vi ska åka till Ullared på söndag, och där är ju allt mycket billigare.
Efter Ikea åkte vi Panduros outlet och där hittade jag en massa att handla. Det blev saker till inbjudningskorten till Elins 1-års kalas, men sakerna räckte inte så jag hoppas att jag hittar mer på Ullared ;-)


Idag var det dags för terminens sista sångmorgon. Men det gör inte så mycket, Elin får sjunga ändå för dom sista 10 minuterna på babycafe och öppna förskolan är alltid sång. Efter sångmorognen är det alltid öppet hus också så det blir 2 sångstunder vissa fredagar och när klockan var 11 idag och det var dags att gå. Gissa vem som som vanligt slocknade i vagnen. Det blev en promenad med Caroline, Moa och Nisse och 2 timmar senare var vi hemma igen och Elin vaknade precis. Typiskt, jag som hade hoppats på att jag kunde få äta lunch.

Vi fick post från Svedala kommun idag om Elins dagisplats. Vi ansökte om plats 10/3 för Johan ska börja jobba efter påsk, 7 april eller något, så vi tänkte att 1 månads inskolning borde räcka. Vi sökte till 10/3 på Marbäcks förskola. Vi fick plats 15/2 på Erlandsdalsförkola. Det står att avgift debiteras från och med 15/2. VARFÖR DÅ!? Vi ville ju inte skola in henne i 2 månader, och skrev att vi ville ha plats från och med 10/3. Gissa vem som ska ringa på måndag....

Vi har som vanligt fullt upp om dagarna och nu hinner/orkar jag inte med bloggen så mycket längre. Får kanske bli ett inlägg varannan dag istället ett tag. Imorgon är vi helt uppbokade. Elin och jag ska åka till Ikea med Lisa och äta frukost såfort vi vaknar och sen ska Johan och jag på bio på kvällen och Elin ska vara och leka med Moa under tiden. Och sen på söndag, då åkte Caroline och jag till Ullared redan kl 7 på morgonen. Elin och Johan ska leka (Johan lekar, åka till affären och titta på en ny tv och så...) hela dagen så ansvaret för inlägget det dagen vilar redan nu på Johans axlar ;-)





När Elin ätit upp sin mat fick hon hoppa ner på golvet.
Hon satt under köksbordet och läste posten medans hon väntade
på att Johan och jag skulle äta färdigt.





Kommentarer
Postat av: Lina

halkar in :) Vilken fin blogg du har! Såg att du har barn och tänkte passa på att tipsa dig om tävlingen jag har i min blogg, där du kan vinna ett presentkort på 250 kr hos Kiddoz.se



Hoppas allt är bra med dig? O hoppas det är okej att jag lägger till dig bland mina favoriter? Flr här kommer jag absolut titta in igen :)



kram Lina

2009-11-17 @ 10:58:40
URL: http://ninninusens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback