Nu jäklar...

2009-11-26 | 22:53:39
...har 3 gjort mig upprörd för sista gången. Vi har mobilt bredband från 3 som är upp till 7,2 Mbit/s. Igår när jag satt vid datorn på eftermiddagen kom ett meddelande upp där det stod att vi använt fär mycket data denna månad och därför sänks vår hastighet till 200 kbit/s, men vid månadsskiftet får vi tillbaka vår fulla kapacitet igen.
Var kom det ifrån, ett sånt medelande har vi aldrig fått tidigare och det fanns inget i avtalet är vi fixade detta beredbandet att man inte fick använda det hur mycket man vill. Jäklar 3!!!! Nu ska vi byta!

Bloggen har vi inte orkat med det är tråkigt, men veckan har sett ut såhär:

Tisdagen började med en promenad kl 8 med Moa, Caroline och Nisse. Sen gick vi hem och Elin sov en stud, sen blev det lunch och efter det gick vi tillsammans med Ellie och hennes mamma till öppna förskolan. En flicka där var kramig och ville krama Elin. Det gick lite sisådär, gick bra en liten stund sen tröttnade Elin på att vara fast hållen. Elin vidare och sen kröp hon till flickan och la sitt huvud i hennes knä. Då ville Elin kramas.

Mitten av veckan, nämligen onsdagen började med träff uppe vid vägen kl 8:45. Då träffade vi alla Elins kompisar och hade följe till babycafe. Nu är det bara nästa vecka också sen är det julavslutning, och då ska Elin gå med i luciatåget =) Japp, bara nästa vecka också sen får inte Elin gå på babycafe längre, för då är hon för gammal. Efter babycafeet blev jag sugen på McDonalds, den enda som ville följa med var Caroline så vi gick dit. Elin och Moa fick ligga utanför i sina vagnar och sova, precis som dom brukar göra när vi är på McDonalds...
Efter vår lunch gick vi in en runda på Swedala outlet och jag hittade som vanligt när jag går in där ett par jeans. Men denna gången var dom dyra. Eller det beror lite på hur man ser det. Dom kostade inte 100:- som dom jag köpte sist gjorde, utan dom kostade 699:- Men dom var nersatta från 1499:-
Sen hände inte så mycket mer spännande saker innan kvällen, men då....

Elin kräktes i sängen. På hela sig, hela Nasse, kudden, lakanet och täcket. Hon stoppar nämligen fingrarna så långt bak i munnen nu så hon kräks jämt och hela tiden känns det som. Elin hade badat tidigare under kvällen men det var bara att hoppa in i duschen. Alla sängkläder och Nasse hamnade i tvättmaskinen. Men vi har dubbla uppsättningar av täcka och kudde. Ja, allt man behöver, utom Nasse! Men det blev inte ett enda problem. Nytvättad och med ren pyjamas hoppade Elin ner i sängen igen, utan Nasse. Och hon somnade helt utan problem.

Och så var vi framme vid i dag, alltså torsdag. Vi skulle egentligen få besök av Sofia och hennes mamma Maria idag. Men Elin och jag har varit lite snoriga så vi flyttade fram besöket. Elin och jag var bara hemma och lekte. Jag drack glögg och åt pepparkakor, Elin fick bara smaska på russin, men hon var nöjd ändå.
Imorgon ska vi träffa Melvin och hans mamma när vi vaknat för då är det dags för öppna förskolan igen!





JA, jag ska få äppel till mellis!

Mmmm

Men mamma, det var ju ett sånt äppel som var konstgjort.
Trodde du att jag skulle gå på den lätta...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback