Öppna förskolan

2009-11-06 | 23:02:27
Idag vaknade Elin redan kl 5:30, hur kul var det....
Johan fick offra sig och stiga upp, jag har nämligen blivit en latmask. Jag är faktiskt lite trött efter 10,5 månader. Men nu är det bara 2 månader kvar sen får jag "semester" ;-) då ska jag nämligen börja jobba och Johan ska vara hemma med Elin.

Jag fick iallafall inte ligga länge i sängen utan fick snällt gå upp ungefär vid 7 när Johan åkte till jobbet. Elin fick lite frukost sen lekte hon och sen blev hon ju trött. Men sova skulle hon icke. Jag visste vad som väntade under förmiddagen men det visste inte Elin. När klockan var 8:45 gick vi till öppna förskolan. Och där lekte Elin och Moa med dom andra barnen tills klockan var 11. Det stod som vanligt fika och sång också på programmet. Under sången var Elin på jättebra humör, dansade skattade och klappade händerna. Fast såfort vi kom ut till vagnarna så somnade hon och Moa också. Caroline och jag han gå i några affärer och att äta lunch på McDonald`s innan Elin och Moa vaknade igen.

Sen kom vi hem till oss. Vi hade nämligen bestämt att vi skulle vara här och pyssla lite. Elin och Moa lekte först i vardagsrummet. Eller Moa lekte och Elin kröp ifrån henne. Sen innan pysslet började fick det bli lite mat för både Elin och Moa. Men tror ni dom tyckte det var kul att pyssla och leka med fingerfärg. Nope.... Både Elin och Moa började gråta. Moa tystnade efter en stund men Elin fortsatte skrika hela eftermiddagen. Det var nästen så att Caroline och Moa inte ville vara kvar, sånt liv som hon förde. Vi fick istället gå ut på en promenad. Vi gick först och hämtade hundern Nisse sen gick vi Aggarpsrundan. Då somnade både Elin och Moa igen. Och när Elin vakande. Då var klockan lite över 17 och Johan hade kommit hem från jobbet och då var det bara att sätta sig i bilen och köra till stan. Vi var och hälsade på Fredde och Linda. Och där fick vi både pizza och tårta att äta. Och Elin var på sitt vanliga glada humör igen.





På öppna förskolan blev Elin och Moa lämnade själva ett tag
(dom andra barnen hade inte fikat klart)
och då fick dom alla leksaker för sig själva.

Elin och Moa leker i vårt kök.



Moas mamma hade ingen kamera med och jag hann inte maila alla
bilder på Moa innan hon skrev i sin blogg så därför får vi visa här vad Moa lärt sig.
Moa kan snart krypa, men än sålänge kommer hon framåt genom att åla sig.
Hon kommer iallafall framåt, kommer ni ihog vad Elin gjorde. Hon ålade ju bakåt ;-)



Elin, Fredde och Linda

Jag läste idag på farmors blogg att hon och farfar köpt chesse cake.
Och så skrev hon i en kommentar till Elin eller till oss att solen
(den som var borta den veckan vi var och hälsade på) var tillbaka.
Men haha, titta här. Vi har nästan snö och så har vi SEMLOR....

Kommentarer
Postat av: Marih

Jajjamen jag flyttade in i förra hlengen så än så länge ser det ut som ett bombnedslag.Men det ska snart bli ändring på de :) Man får ta en sak i taget. Måste ses snart igen. Har du tid något i veckan? Kram fårn mig o Amanda

2009-11-08 @ 18:56:09
URL: http://familiaberglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback