Var kom alla bilar ifrån

2009-11-19 | 23:34:17
Igår var det onsdag och det blev som vanligt ett besök på babycafe. Allt gick till precis som vanligt, och i tisdags på öppna förskolan visade ju Elin att hon kunde gå. Det kunde hon bara då, sen har hon inte gjort det något mer. Eller hon visade visserligen Johan igårkväll att hon kunde gå, med det blev nog bara 5 steg för sen råkade jag sitta i vägen. På tisdagen fick Elin även ett gammalt barn, säkert 6-7 år att börja gråta. Hon slog henne med en leksak, men på babycafeet var hon lite lugnare. Inga gråtande barn iallafall.
På kvällen igår var jag hos Lisa på tjejmys. Det blev glögg och pepparkakor och Elin var också bjuden. Men vi skulle inte vara hos Lisa förräns klockan 19 och det är ju Elins sovtid så hon fick stanna hemme. Men när jag kom hem vid 22:30 berättade Johan att Elin varit vaken hela kvällen så hon hade lika gärna kunnat följa med.

Idag började dagen med ett bad för Elin. Hon badade i nästan 1 timme och vi fick till och med byta hennes vatten för det hade blivit helt kallt. Jag fick roa mig med att sitta och dricka te och läsa en tidning i badrummet när Elin badade. Efter badet blev det lite vila för Elin och sen lunch. Efter lunchen åkte vi till stan där vi skulle fika med Marie och Amanda. Till en början sov Amanda men när hon vaknade och fick hoppa upp till bordet med oss andra så ville Elin ge henne Nasse. Men Amanda ville inte ha Nasse. Elin försökte och tillslut blev hon så arg att hon kastade Nasse på stackars Amanda. Sen ville Amanda ha Nasse, men precis exakt just då ville Elin också ha honom och hon blev så arg igen. Så arg att hon började gråta så vi var tvugna att gå ut från fiket! Hon var lite trött också så det kan ha bidragit lite ;-)

Vi gick en runda på stan och sen hade klockan hunnit bli 16 och det var så länge vi hade betalat pakeringspengar så vi fick gå mot bilen. Då kom jag på att jag hade kameran med. Tog några bilder på Elin och Amanda, men det blev inga bra bilder.
Elin och jag satte oss i bilen för att köra hem och jag var nästan säker på att Elin skulle somna i bilen, men icke Det var så mycket bilar att titta på så hon höll sig vaken hela vägen hem. Jag var inte var alla bilar kom ifrån. Så mycket bilar har det aldrig funnits i stan innan. Vi parkerade ungefär vid Hansa och att komma till rondellen vid Ystadvägen tog 45 min. Normalt tar det ca 10 min, nu var ju klockan visserligen 16 och alla slutade jobbet men då brukar det ändå inte ta med än 20-25 min att komma ut ur stan. Jag undrar fortfarande: Var kom alla bilar ifrån?





När jag städade igår var Elin tys!.
När Elin är tyst betyder det att hon gör något hon inte får.
När jag hittade henne hade hon fått tag i några kläder och
hon envisades med att ta på sig dom. Kul hade hon iallafall.

Kan själv

Titta så fin jag blev.

Tog jag av henne kläderna, tog hon på sig dom lika fort igen,
så det slutae med att hon fick gå omkring med dom på.






Kommentarer
Postat av: Mormor

Vad duktig du är som kan klä på dig själv, lite mer övning så behöver du ingen hjälp av mammma eller pappa

2009-11-21 @ 08:37:10
Postat av: Farmor

Elin lilla, be pappa kolla sin mail!

2009-11-22 @ 07:33:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback