Vi hälsade på Clara

2009-11-23 | 19:29:45
Idag väckte Elin mig kl 7:16 och det var tur. När klockan var 8 skulle vi nämligen möta Caroline och Moa för en morgonpromenad. Jag hade ställt klockan på 6:45. Jag var trött och vaknade inte av den, men det gjorde Johan, som stängde av den.... Men Elin väckte mig ju recis i tid.
När vi var på vår promenad fck vi sms av Clarpa som undrade om det var någon som ville komma och leka med henne under eftermiddagen. Moa och Elin ville såklart så efter mlunch och midagsvila gick vi dit.

Elin är fortfarande dålig i sin mage så många blöjor byts här hemma. Vi har alltid använt pampers men i lördags när jag handlade tog jag det billigare alternativet, nämligen Libero. Där fick man ett paket med 60 blöjor för 89 kr och våra pamers kostar 115 kr för 46 st.
Men oj, det skulle jag inte gjort. Vi började använda dom igår och i morse var Elin helt röd om rumpan. Hon bara skrek när man torkade med våtservetter och likasant med bara vatten. Jag smörjde och smörjde och har så gjort efter dagens alla 10 blöjbyten. Och nu ikväll när jag tittade började hon bli röd upp på ryggen också, så långt upp blöjan går. Så nu har jag kommit på det. Hon tål inte Liberos blöjor. Har läst på många bloggar att det är många barn som får utslag av just Liberos blöjor och har inte tänkt så mycket på det, men nu har det ävan drabbat Elin!
Så nu blir det till att köpa dom dyra blöjorna igen...

Lite mer har hänt:
idag fick vi även vända på Elins vagn, så nu åkte hon framåt. Hon har nämligen dom senaste dagarna vänt sig om när vi varit ute och gått och envisats med att åka baklänges för det hållet vagnen har varit vänd, alltså har hon suttit framåt.
Elin fick även en pojk kusin imorse vid 9. En bebis som vägde ett helt kg mer än Elin och som var nästan 5 cm längre än vad hon var när hon föddes.




Clara hade en finfiin tunnel som Elin var intresserad av,
men hon vägade inte riktigt

Då fick Clara rycka in och visa och visa hur man gör.

Nu sover Elin och det har blivit dags för mig att gå på gympa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback