Hon har bantat

2009-10-11 | 21:55:11
Dom senaste dagarna har Elin ätit dåligt med mat. Hon har ätit sin frukost sina mellanmål och favoriten välling, men burkmaten har hon inte velat ha. Det har inte gått ner mer än kanske en halv burk per dag.
Men hon har lite att ta av för igår skulle Johan jobba i lägenheten och eftersom farbror Fredrik och tant Linda hade nycklarna var vi först där en liten stund. Linda hade varit jätte duktig och bakat kanelbullar så det fikade vi på. När vi var där så ställde sig Elin på deras våg och den visade hela 10,2 kg!

När Johan var i lägenheten och snickrade så var Elin och jag på stan. Vi var i många affärer och hittade massa fina saker. Och så blev jag lite upprörd över att i varje affär vi var i så låg barnavdelningen på ett annat våningsplan än gatuplan och så var hissen längst in i butiken. Fullt av folk var det överallt och dom flyttade sig inte heller så det var inte så lätt att ta sig till hissen och dessutom skulle alla latmaskar också ta hissen! 


Idag åkte Elin och Johan till Maxi och handlade jag stannade hemma. I måndags blev jag smittade med en förkylning. Har varit lite småförkyld hela veckan men imorse var det värre. Jag stannade hemma för att vila när Johan och Elin åkte iväg, men den tänkte vilan blev inte av. Jag var tvungen att damsuga för Elin har nämligen blivit LIVRÄDD för damsugaren så det går inte att ha den igång när hon är hemma. Jag hade precis damsugit och torkat golven när dom kom hem. Då var det dags för mat och Elin satte i sig en hel burk med mat plus en hel banan. Johan skulle sedan ut och åka rullskidor så Elin och jag gick ut på en kvällspromenad. Det blev en kortis för Elin bara gnällde och satt och åt en massa majskrokar. När vi kom hem var Johan tillbaka efter första träningspasset. Efter 40 min på rullskidor var det dags för löpning. Elin och jag var klara med vår motion för dagen och hoppade ner i badkaret när Johan sprang iväg. Elin och jag har inte badat i badkaret tillsammans på länge och det var faktiskt lite trångt denna gången. Hon får helt enkelt bada själv i fortsättningen.

Och så har vi varit taskiga mot henne. I torsdags var sista gången på babysim 2 så Elin fick ett diplom till! babysim 3 börjar redan nästa vecka och man var garanterad plats om man anmälde sig innan gång 5 (simningen är 8 gånger). Men tror ni vi anmälde Elin... Nej, och nu är alla platser slut. Stackars Elin, nu blir det inget mer simmande så länge vi inte åker till simhallen och simmar själva. och det kan vi ju lista ut hur det kommer att gå med det.

När Elin och jag badat klart bärjade hon gnälla igen så hon fick mer mat. Bara 2 timmar efter en hel burk och en hel banan satte hon i sig ytterligare 1 burk mat och en helt burk med frukt. 45 min senare fick 250 ml välling också plats i magen och sen somnade sömntutan Elin.





Det har inte tagits några nya bilder på hela helgen,
så därför kommer det bara bilder som tagits tidigare.






Kommentarer
Postat av: Jenny

Haha! Jag älskar er blogg! ;-) När du blir lite större kan vi äta kladdkaka och choklad! Det kommer du inte att kunna motstå, Elin! Massa kramar

2009-10-12 @ 09:28:39
URL: http://myengla.blogg.se/
Postat av: Jess

Hejsan, vilken härliga bilder du har, jätte mysig blogg!!

Ha det gott.

Jess

2009-10-12 @ 10:59:35
URL: http://loppys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback