Höstmys

2009-10-02 | 20:53:24
Idag började dagen med frukost kl 7, sen gjorde vi äggmackor och varm o´boy och efter det så packade vi in vagn och oss själva i bilen. När klockan var 8 skulle vi nämligen vara i skogen och träffa Moa, Caroline och Nisse.
Moa var lite trött idag, hon hade nämligen variit vaken sen lite efter 5 imorse. Hon var så trött så hon somnade sittandes i vagnen, och då var vi tvugna att väcka henne så hon kunde få sitt mellanmål innan hon somnade riktigt. Elin höll henne sällkap och båda åt lite frukt. Sen somande Moa och det dröjde inte länge innan Elin låg och snarkade i vagnen. Hela rundan sov dom. Men jag tror att Elin vaknade till när jag körde av stigen och hamnade ute i åkern. Fråga mig inte hur det gick till, men jag hade inte ögonen på stigen, utan dom var riktade upp mot himlen och dom svarta molnen som var på väg. Idag belv det en promenad på 7 km och innan vi hoppade in i bilen så fikade vi på våra mackor vår varma o´boy och på chokladmuffins.

Vi var hemma till kl 11 och det var precis då som Clara klara skulle komma och leka med Elin. träffen började med lunch men fortsatte sen bland leksakerna och efter ett tag då kom Moa också. Men hon var lite trött och inte riktigt på humör för lek.  Några timmar senare så gick vi till Ica allihop. Jg lämnade mitt brev som jag skrivit till butiskchefen då jag klagade på tomma hyllor i butiken och efter stoppet på Ica så gick Clara och hennes mamma Louise hem till sig. Elin och jag följde som vanligt Moa och Caroline hem och sen när i kom hem blev det som vanligt. Både Elin och jag somnade. Jag vaknade lite efter 4 av att farmor skickade sms, och det var tur. Johan skulle ju komma hem ikväll och jag behövde städa undan lite av Elins leksaker innan han kom. Sen var det dags att börja med maten. Johan hade beställt falukorv och potatismos och det ville Elin också ha. Det blev ungsstekt falukorv och jag la upp en stor portion på Elins tallrik. Tänkte ju att hon bara skulle äta ungefär hälften och sen skulle jag ställa in tallriken i kylen så hon kunde få resten imorgon. Men oj, vad hon åt. Det blev 3 bitar falukorv och ett jätte lass med saltfri potatismos. Och hon hade egentligen bara börjat äta när Johan kom hem. Då var dom tvugna att gosa lite. Elin blev jätte glad över att hennes pappa äntligen kommit hem, men sen satte hon sig snällt och fortsatte äta igen.







Moa och Elin i skogen



Clara provade Elins gåstol men förstod inte riktigt hur man skulle göra.
Elin fick helt enkelt putta henne så hon kom någonstans.

Elin och pappa



Kommentarer
Postat av: Jenny

Jättesöt bild på Elin och Johan!

2009-10-03 @ 20:40:31
URL: http://myengla.blogg.se/
Postat av: Anita

Vilka mysiga bilder på Elin och Johan

2009-10-04 @ 08:08:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback