I morgon....

2009-10-27 | 22:29:58
...Vid den här tiden är vi framme i Jordanien där vi ska hälsa på Elins farmor och farfar.
Hennes farmor ringde för en liten stund sedan och berättade att hon köpt red bull till mig, så nu kan jag vara lugn ;-)

Ikväll kom Elins mormor och morfar hit, dom ska också följa med på semester. Men dom körde alldeles för sakta hit för att dom skulle hinna träffa Elin. Hon hade hunnit somna. Fast det var inte ens fem minuter mellan att hon somnade tills dom kom.

Innan idag så var vi på barnvagnsgympa och det var faktiskt uppehåll, men det har det varit hela dagen. Fast
gympan var jobbig idag, till och med så jobbig att jag lät en av dom andra mammorna vinna på en av löpningarna.
Elin somnade när gympan var slut och vi stretchade så det var bara en liten snabbis på 10 min för sen vaknade hon när jag lyfte över henne i vagnen. Väl hemma fick hon lägga sig i sin säng. Då var klockan 12 men hon somnade inte. Jag hörde att hon låg och lekte och somnade inte förrän 12:30. Stackaren fick bara sova till 12:45 för då var vi tvugna att äta lunch för sen var det dags att gå till öppna förskolan. När jag väckte Elin efter bara 15 min sömn var hon så trött att hon sov över in axel hela vägen ner till matbordet. Men sen piggnade hon till. Hon skulle äta rester från igår. Ugnstekt falukorv och potatismos. När Elin äter något som är gott så säger hon mmmm och blundar när hon fått en sked i munnen. När hon äter falukorv och potatismos blundar hon hela tiden och säger mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm.

Efter lunchen blev det ju en promenad till öppna förskolan där Elin lekte med Moa och Clara. Lek, fika, lek och sång som vanligt och sen var hon trött. Men skulle hon sova!? Nej, hon gnällde istället lite i vagnen. Men precis innan vi var hemma så somande hon. Klockan var då 16 och sen fick hon stå ute och sova till 18 för att hon skulle orka vara vaken till ungefär 20:30 när dom långsamma, mormor och morfar kommit. Men det hjälpte ju alltså inte. Hon somnade ju precis innan dom kom ändå.


Imorgon när vi vaknar så ska Elin hoppa ner i badkaret, sen ska vi åta till Kastrup och vänta på flygplanet. Sen dröjer det inte länge förrän vi är nere i värmen.
Vi kommer ju ta en massa bilder fast jag vet inte om vi hinner med bloggen. Vi får se....







Ikväll stod Johan den tokstollen,
ute i kylan och mörkret med mössar och vantar på och grillade!
Men åhh vad gott det var!

Elin håller Moa sällskap på mage och tömmer leksakslådan.

Clara, Moa och Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback