Inget spännande alls

2009-10-25 | 08:33:15
Nu har jag hoppat över bloggen ett par dagar men det är mest för att det inte funits något spännande att skriva.

I fredags var Elin och jag i stan och där träffade vi Omega och lite senare även Nina. Nina hade färgat sitt hår igen så nu är det helt rosa. Hennes hår brukar för det mesta vara rosa, svart eller lila.
På eftermiddagen gick vi en promenad med Caroline och Moa och vi började den promenaden med att ge ankona vårt gamla bröd. Elin sov så Moa fick sköta det, fast hon ville helst äta brödet själva :-)

Igår regnade det och vi orkade inte vara ute så mycket. Städade mest och sen blev det bara en promenad på eftermiddagen. På kvällen åkte jag på Ladies Night och Elin fick följa med sin papa på killmiddag.
Jag tog det säkra före det osäkra och packade väskan så hon skulle få med allt hon behövde.
På middagen hoppade Elin över just middagen och åt isället majskrokar. Hon hade varit på bra humör hela  tiden men vid 20:30 (1 timme efter normal sovtid) hade hon blivit lite gnällig så då åkte dom hem. Elin somnade i bilen och hade varken fått ny blöja, välling eller pyjamasen på innan dom åkte. Johan lyfte upp henne i sängen när dom kom hem och så fick hon sova vidare. Men lite innan 12, precis innan jag kom hem hade han varit och väckt henne för att byta blöja, ta på pyjamasen och ge henne välling. Så att hon inte skulle vakna hungrig i natt så jag blev upprörd.
Hon sov till 7 imorse. Då fick hon hoppa över i vår säng och så sov hon vidare en stund under Johans täcke. Men när hon började dra mig i håret bestämde jag att det var dags att stiga upp. Så nu sitter vi och tittar på barnkanalen på tv. Elin har nämligen lärt sig att sätta igång tv:n, byta kanal och ändra volymen. Och inte med hjälp av fjärrkontrollen. Hon gör det framme på tv:n!







Inga nya bilder tagna,
med det finns en massa "sov bilder"
På Elle pelle och Nasse passe











Vaken ;-)




För den som undrar. Ladies Night var jätte bra. Men nästa år ska jag minsann ha en lite dyrare biljett. Då får man sitta nere på "isen" så man kommer mycket närmre scenen och så ingår en 3-rätters middag och en flska vin.

Det som nästan var bäst med gårdagen var att det inte var någon toalett kö alls. Den nybyggda Malmö Arena har många toaletter som det är, men eftersom det bara var tjejer där så kunde man smita in på killtoan också utan att någon klagade ;-)
Och inget krångel alls när man skulle köra därifrån. alla fattade och tillämpade blixtlåsprincipen.
Utom endel taxi chaufförer, men det var ju såklart karlar!

Kommentarer
Postat av: farmor

Glöm nu inte Nasse när du kommer! Mamma har viktigt mail!

2009-10-25 @ 09:25:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback