Jaha...

2009-10-15 | 22:54:15
I morse var vi ute vid 8.30 för en morgonpromenad med Caroline och Moa. Ja, det blev ingen frukost idag för Elin. Men senare under dagen blev det iallafall lite mat.
Men tillbaka till promenaden. Elin vägrade ha vantar på idag och när hon slet av mössan och när jag tog på den igen så började hon skrika och man skulle kunna säga att hon gjorde det tills klockn var 9:45, det var nämligen då vi var hemma.
Jäkla unge! Hon bara skrek och så var hon så kall om händerna att dom var genomfrysna, röda och nästan lite svullna, men vantar skulle hon inte ha. Hon hade Nasse med i vagnen och till och med han hade vantar och mössa på.
Hon fortsatte gnälla hela dagen så vårt planerade besök på Ikea ställde jag gör säkerhetsskull in.
Caroline som hörde allt skrik under promenaden, var gullig och skickade sms under eftermiddagen och frågade om vi skulle byta barn ett tag så jag skulle slippa skriket lite. Riktigt så farligt var det inte att jag behövde byta bort Elin, men sen läste jag precis på Moas blogg att hon också varit gnällig hela eftermiddagen. Haha Caroline försökte bli av med en gnällig Moa... Det fanns alltså en baktankte ;-)

Ikväll skulle jag träna så Elin och Johan skulle vara hemma och leka lite. Johan bestämde att han och Elin skulle gå ut en runda. Elin, hon hade vantar och mössa på utan protester. Jag var med när han tog på henne och hon sa inte ett ord. Hela rundan lät hon vantarna vara på. Grr, jaha och varför kunde inte han också få en skrikig unge som slänger av sig vantar och mössa såfort hon hinner. Jag tycker det är orättvist.

När jag var och tränade så träffade jag vår gamla BVC sköterska. Jag såg inte ens henne, men hon ropade på mig och frågade hur det var med Elin. Jag berättade om maten och att hon är skrikig och hon sa att det var biverkningarna efter sprutan, att hon börjat få ont i kroppen nu och så sa hon att Elin äter när hon är hungrig. Bebisar kommer i sådana perioder ibland, då äter dom upp sig och sen lever dom på luft i några dagar.
Jag visste hela tiden att hon skulle säga så ;-) men jag hade ändå tänkt fråga vår "nya" sköterska om maten för jag var tvungen att ringa henne idag. Men hon har pratat in meddelande på sin telefon att henne får man inte tag på på hela veckan. Jag pratade in ett meddelande så får vi se om hon ringer upp.
Vi fick nämligen en tid för 10 månaderskontrollen på posten. Jag sa när vi var på 8-månderskontrollen att vi skulle åka till Jordanien 28/10, sen sa jag det igen när jag pratade med henne på telefon ett tag senare. Och så sa jag för 2 veckor sedan när Elin fick vaccinationen, att vi skulle åka 28/10. 3 gånger har jag sagt att vi ska åka 28/10 och vara borta 1 vecka.
När tiden kom på posten, så hade hon bokat en tid för läkarbesök 29/10. Jag blir galen!






Igår när jag lagade mat, plockade Elin fram
bunkar, socker och aluminiumformar ur skafferiet.
Undrar om hon var lite fikasugen.

Nasse redo för promenad i kylan med mössa och vantar.




Och jag höll på att glömma. Under morgonpromenaden hände en olycka! Elin kastade Nasse på marken i ilskan över att hon behövde mössan på och Caroline hade inte en chans att väja! Moas vagn körde över Nasses huvud!
Dom vill inte bli kallade mördare, utan försökte få det till Elin är den skyldiga. Hon borde bli åtalad för dråp eftersom det var hon som kastade Nasse över kanten på vagnen. Jag blev ju vittne till hela olyckan. Allt gick jättefort men Caroline och Moa, dom kunde inte göra något Nasse hamnade ju precis vid deras hjul. Elin är den skyldiga, med den farten hon kastade Nasse slocknade nog hans liv redan när han träffade asfalten.

Kommentarer
Postat av: Caroline

R.I.P nasse...förlåt :(

2009-10-16 @ 10:36:28
URL: http://moisblogg.boggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback