Johan har skött bloggen

2009-10-08 | 23:26:48
Ja, ni har antagligen redan listat ut att Johan varit bloggansvarig denna veckan.
Det har ju inte kommit så mycket information har så jag ska ge en sammanfattning av veckan....

I måndags tror jag inte att Elin och jag gjorde någonting, jag kommer nämligen inte ihåg något. Jag misstänker att vi var ute på promenad som vanligt för jag vet nämligen att den blåa himlen som vi tycker så mycket om var tillbaka efter en helg där vi upplevde årets första höststorm med regn och blåst.
I måndags kväll lämnade jag iallafall Elin och Johan hemma och åkte till Vellinge, till Maria som hade ett me&i party (barnkläder). Jag beställde en jättefin klänning till Elin och det blev inte en enda protest på Johan när jag berättade det ;-) Innan jag åkte så sa jag att jag inte skulle ha tid med bloggen på kvällen och trodde att Johan fattade den piken, men icke...

Tisdagen började med barnvagnsgympa och det var lika jobbigt som vanligt. Vad har jag egentligen gett mig in på! Usch.... Elin var iallafall tyst denna gången, hon hade favoriten Nasse med i vagnen. Väl hemma var jag så trött så det blev lite vila innan duschen. När jag sen duschade fick jag besök som vanligt. Elin brukar lyfta duschdrapperiet och kolla så jag är där, sen släpper hon det igen och leker vidare. I tisdags lyfte hon det och kröp in. Jag lyfte ur henne ur duschen, hon kröp in igen... och så höll vi på ett par gången till jag tröttnade och lät henne vara. Hon satt under mig när jag duschade, med alla kläder på. När jag var färdig duschad var Elin genomblöt, men jätteglad och hon satt dessutom och klappade händerna. Hennes blöta kläder åkte av och så blev det en dusch för henne. Det var egentligen bad planerat senare på kvällen, men det blev lite ändrade planer. När vi kom ut ur duschen såg jag vad Elin roat sig med innan hon kom in i duschen. Hon hade dragit ut allt toapapper!!
Kvällen spenderade vi i bilen. Vi åkte en bit utanför Sjöbo och där köpte vi en sulky till Elin som vi ska ha med på resan. Så därför fanns det ingen tid till bloggen då heller, det var ju Desperate housewives på tv när vi var tillbaka och Johan fattade inte piken i tisdags heller.

Sen blev det onsdag och dags för babycafe, och eftersom det ösregnade ute så fuskade vi och tog bilen. Att leka med kompisarna var lika kul som vanligt och när klockan hade blivit 11 och det var dags att åka hem så hade det slutat regna. Det var till och med så att det var sol när vi gick vår eftermiddagspromenad med Emma och Ellie. Vi var ute och gick i nästan 2 timmar och jag hoppas att dom inte tyckte det blev för lång runda. Men innan vi gick med dom fick vi med oss Caroline och Moa till Ica. Jag skulle träffa butikschefen. Jag lämnade ju ett argt brev till honom och han skickade mail och förstod att jag var arg för han hade själv gått och tittat hur det såg ut i hyllan. Han lovade att det skulle bli bättring och så ville han kompensera en arg kund med lite blöjor. Jaja, tänkte jag. Det blir väl Icas egna billiga blöjor, men där hade jag fel. Vi fick 2 paket Pampers och eftersom Caroline och Moa också var med så fick dom också 2 paket, men dom fick libero eftersom Moa tycker bäst om dom.
Det var bara någon veckan sedan vi var och köpte 2 paket blöjor så nu känns det som att vi har så mycket blöjor att dom aldrig kommer att ta slut....

Och så blev det idag. Simning som vanligt och denna gången var Johan med. Elin fattade nästan ingenting idag. Dom skulle åka på ryggen på oss. Innan har vi hållt Elin i armarna när vi gjort det men idag skulle vi inte hålla utan hon skulle fatta att hon skulle hålla själv. Han fattade kanske men hon gjode aillafall inte det. Hon släppte ena handen hela tiden och skulle vinka till Johan och då ramlade ju givetvis hela hon under vattnet. Så hon var ganka mycket under vattnet idag ;-)
Efter simningen så hade vi bestämt att vi skulle ut och promenixa med Moa och Caroline. Det gjorde vi och vi gick Dallasrundan. Då går man förbi där Ida och Melvin bor och jag läste på facebook nästan precis att Ida bakat kanelbullar idag och det var bara att kika in om man var fikasugen. Attans, tänk om vi hade vetat det när vi gick förbi.

Imorgon ska vi göra något som vi aldrig gjort tidigare. Vi ska börja dagen med sångstunden (det har vi ju gjort tidigare). Men efter det, då ska vi åka till babyproffsen och fotografera Elin. En riktigt fotograf ska ta foto på henne, en som kan. Någon annan än JAG ska ta bild på Elin!

Johans enda kommentar på det hela -"Bara hon inte har flickkläder på sig".
Haha, vad trodde han egentligen. Klart hon ska ha flickkläder. Klänning , strumpbyxor och kanske sitt diadem också...






Elin visar loppisfynd, 27:- totalt
  • Body 20:-
  • Byxor 5:-
  • Strumpor 2:-

Elin har kommit på att hon kan "bära"
sina saker i munnen när hon kryper omkrig.




Mer loppisfynd 20:-
  • Body 20:-
  • Byxorna fick vi,
men dom var alldeles för stora så dom får vi npg lägga undan ett tag.
Uppvikta ca 1 dm ;-)





Elin och Moa på dagens promenad

Har nästan hur mycket fund som helst att visa.
Men detta var dyrt. Rena rånet, 30 svenska riksdaler!





Kommentarer
Postat av: mormor

Vilka fina fynd din mamma gjorde. Klart att hon ska ha tjej kläder på sig, hoppas att hon även har diadem. Lycka till hos fotografen. Kramar från mormor och morfar.

2009-10-09 @ 09:03:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback