Kanelbullensdag

2009-10-04 | 23:39:08
Vi har haft fullt upp hela helgen. Igår började dagen med att jag gick på loppmarknad. Jag hade hoppats på att hitta massa kläder till Elin. Men fy vad besviken jag blev. Hittade nästan ingenting. I våras fanns det fullt med saker att handla på loppisen, men igår var det helt dött. Inget bra utbud alls. När jag kom hem blev det lite lunch sen åkte vi till stan och hälsade på farbror Fredrik och tant Linda. Johan skulle hjälpa Fredrik att tapetsera. Elin, Linda och jag vilade mest i soffan ;-) Eller vila och vila råder det väl tveksamheter om. Vi satt iallafall men sen hade vi ju en Elin att underhålla och hålla reda på hela eftermiddagen/kvällen.
Ni ska inte tro att hon vill sova nu när Johan är hemma. När han var borta somnade hon ca 19.30 varje kväll, nu är hon vaken till efter 22. Och vaknar tidigt gör hon också och inte vill hon sova under eftermiddagen heller. Det är bäst att vara vaken och ha koll så att inte pappa försvinner igen.

Idag var det loppis igen och alla dom fynd jag gjorde dag väger upp den ursla gårdagen. Hittade en massa kläder när jag var där i förmiddags och sen när jag kom hem fick vi besök av Tobbe, Maria och Sofia. Elin och Sofia lekte. Vi andra fikade på kanelbullar och precis när dom gått, då kom Johan hem. Han gav sig nämligen ut på en cykeltur i morse. Han kom hem ca 30 min innan loppisen stängde och jag bestämde mig för att springa upp där en runda till. Det fanns hur mycket kläder och leksaker som helst kvar. Det som inte skänktes bort fick man betala fjuttiga 5:- för. Oj! Vad kläder jag kom hem med denna gången. Jag köpte en fin röd klänning till Elin att ha på julafton och till den fick jag ett par svarta supergulliga lackskor. Allt för 5 kr, förra julen hade hon en klänning som var så dyr som 175 kr. Fast hon sov sig igen hela den dagen då, så hon hade lika gärna kunnat ha pyjamasen på hela tiden. Hon var inte ens ett dugg intresserad av sina julklappar ;-)






När jag lagade mat i fredags fick Elin göra vad hon ville.
Hon valde att tömma nerdesa kökslådan....

Innan Johan skulle cykla var han tvungen att fixa lite med cykeln.
Elin skulle givetvis hjälpa till.

Hon var lite i vägen, så det byggdes en Elin barriär.

Mys i soffan innan läggdags.

Det gick inte att få Elin att sova i sängen ikväll.
Var bara pappa som funkade.

Ett av fynden! Den röda klänningen med skorna.

Skorna är lite stora, men till jul borde dom vara precis lagom.







Kommentarer
Postat av: Farmor

Oh, så fina kläder du hittade Anna-Karin!

2009-10-05 @ 07:31:42
Postat av: Marih

Sicken liten sötnos i sina nya skor :) ♥

2009-10-05 @ 08:31:16
URL: http://familiaberglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback