Massa affärer

2009-10-22 | 22:49:31
Idag vaknade Elin lite innan sju. Hon fick hoppa in i Johans och min säng och leka lite medans vi vilade vidare. Vid 8 blev det sedan dags att stiga upp och Elin fick sin frukost. Sen blev hon trött. Vaknar man tidigt så behöver man sova en stund till innan dagns äventyr börjar. Hon fick bara sova till kl 10 då blev hon väkt. Vi skulle nämligen åka till Nova med Caroline och Moa. (Nova = köpcenter i Lund). Under tiden jag var ute med vagnen i bilen så passade Elin på att lägga sig på raklång på golvet i hallen för att vila lite till. Hon var nog trötter ;-)

När vi var på Nova fick Elin åka i sin nya vagn för andra gången. Det är en sulky och egentligen lite för stor för Elin, men hon klagar inte. Hon sitter där så snällt och det blev nog ännu bättre när Moa lånade ut sin Nasse till henne. Fast Moa fick Elins Nasse att leka med istället så hon blev inte utan. Vi gick i många affärer och sen gick vi till Max och åt hamburgare. Caroline och jag iallafall. Elin fick sin lunch som var tagliateller och grönsaker och Moa smaskade på majskrokar och rån, hon hade ätit mat hemma innan dom körde.

Sen blev det ännu mer affärer och fika. Elin och Moa fick smaka både kanelbulle och choklad brownie med grädde. Och gissa om det var gott.
Det blev några affärer till och så var det dags för Caroline och Moa att åka hem. Elin och jag stannade kvar kanske 15 minuter. Vi skulle nämligen stanna i Staffanstorp på vägen hem för jag skulle hämta biljetter till Ladies Night som är på lördag, och vi skulle inte hämta dom förrän efter 15.

När vi var om hämtade biljetterna så ringde Johan. Han var redan hemma klockan var ju inte ens 16! Tidigt idag också! Vad har hänt? Men han hade inga nycklar och undrade vad vi var. Vi var ju faktistk bara 20 minuter bort så det var kanske inte så farligt, men tänk om han aldrig mer kommer att komma hem tidigt igen nu när han bara fick stå ute och vänta.

Elin var vaken hela dagen, förutom sin lilla sovstund på ca 1 timme imorse så ikväll var hon trött. Men hon fick kämpa och vara vaken till kl 19.30 när det är sovdags. Hon får inte gå och lägga sig för tidigt för då vaknar hon alldeles för tidigt på morgonen och det tycker jag inte om!





Elin ville smaka mina pommes när vi var på Max.
Det fick hon inte men jag vet att det går att lura henne.
Det är bara att hälla ut alla pommes och lägga majskrokar i istället.
Hon går på det varje gång...

Händer på bilden:
Moa är tött, Elin har hittat någon lampa i taket som är intressant.
Och lägg märke till att Caroline gör reklam
för en svensk hamburdekedja nere i höger hörn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback