Mitten av veckan

2009-10-21 | 20:49:06
Såhär mitt i veckan går vi ju alltid på babycafe och det gjorde vi idag också så klart. Elin och jag tog bilen imorsde för vi skulle vidare in till stan och träffa Lisa direkt efteråt.

När vi kom in på babycafeet så stäckte Elin armarna till fröken Carina och ville vara i hennes famn en stund, sen dög jag igen. Lite senare kom alla kompisarna. Vi körde ju så vi kom lite tidigare.
Elin var inte lika pigg som igår, hon blev nämligen väkt klockan 8 imorse av mig för att vi skulle hinna komma i tid. Men hon hade nog sovit längre om hon fått.
Det var inte samma fart på henne idag och så skadade hon nästan lilla Moa. Moa satt lägligt till när Elin skulle resa sig upp så hon tog tag i hennes hår och drog sig upp. Moa blev jättearg och ledsen och blev helt röd uppe på huvudet där Elin dragit. Fy på dig, Elin!

Lek, fika, lek och sångstund. Precis som vanligt och sen hoppade vi in i bilen. Vi plockade upp Lisa på vägen och sen körde vi till Triangeln och parkerade. Klockan var 12 och det var dags för lunch. Det blev buffe på pizza Hut och gissa om Elin trivdes där. Hon fick en salladsskål med gurka, paprika och majs och minimajsen var uppskattad. Den var helt perfekt att hålla i och äta och det var likadant med paprikan.
Sen blev det blev en tur på stan och sen in i bilen igen vid 15-tiden.
Väl hemma åt Elin lite och sen somnade hon. Johan kom hem nästan precis när vi kommit hem. Han kom redan vid 16 och så tidigt har han aldrig varit hemma innan. Elin fick sova till 17 sen väkte Johan henne för att hon skulle kunna somna nu ikväll.

Elin och jag gick ut på en kvällspromenad och Johan var ute och åkte rullskidor. Vi gick en runda sen tog vi Netto på hemvägen och när vi kom ut därifrån, då var det faktiskt mörkt ute. Men inne på Netto funderade jag på att köpa en pumpa. Jag stod och rotade i lådan dom låg i. Dom var stora och tunga och skitiga och inte alls lätta att få upp. Jag blev helt skitig och sen bestämde jag mig för att inte köpa någon.

Vad är det nu för skit du köpt, vad ska vi med den till? Var jag nästan säker på att Johan skulle säga om jag kom hem med en pumpa. Men när jag berättade om att jag tänkt köpa en pumpa och göra en ljuslykta av så sa han att det kunde jag väl gjort. Jag fick ju berätta vad jag trodde han skulle säga och då svarade han  ungefär.
Ja, men vi använder ju bara den en liten stund sen kan jag slänga den. Det är sakerna jag inte kan slänga jag inte tycker om....

Så nu kanske det kan bli en pumpa imorgon ;-)





När vi var på stan idag så fick Elin hårspännen.

Till och med Johan tyckte hon blev söt.



Dagens promenad blev inte ens 1mil. Bara 8 km. Nu får vi skämmas!

Kommentarer
Postat av: Marih

Sicken liten sötnos...

2009-10-21 @ 21:01:06
URL: http://familiaberglund.blogg.se/
Postat av: Marih

Sicken liten sötnos...

2009-10-21 @ 21:02:31
URL: http://familiaberglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback