Ösregn

2009-10-26 | 23:08:55
Japp, det var det imorse när jag vaknade och jag fattade nästan direkt att vår planerade promenad i skogen inte skulle bli av. Vi skulle nämligen till skogen med caroline, Moa, Nisse, varm oboy och kanelbullar.
Fast vi hade bestämt igår att om det blev regn skulle Moa och Caroline komma hit med kanelbullar istället.

Under förmiddagen så slutade det regna så det blev en lite promenad ändå, fast hemma i Svedala. Efter promenaden stannade vi här så Elin och Moa kunde leka. Caroline och jag satt i köket och åt lunch och Elin skulle ju givetvis också äta då och lämnade stackars Moa ute i vardagsrummet. Men Moa hade en massa leksaker så hon klagade inte. Inte ens efter lunchen ville Elin leka med Moa. Elin kröp bara runt en av våra fåtöljer. Runt, runt... Skit kul enligt henne men det var ingen annan om såg det roliga i det, återigen blev Moa allltså lämnad ensam.




Igårkväll var vi på det nya Ikea, men jag tyckte inte alls att det var så mycket att ha. Det var väldigt stort och det var till och med så stort att det blev tråkigt att gå där mot slutet och så var det bara en massa hissåkande. Först hiss för att komma in i själva varuhuset och sen hiss för att komma ner till kassorna. Och detta kallar dom världens mest miljövänliga varuhus. Men hissarna då, hur täkte som då. Det behövs ju energi för dom så det kan ju inte vara så speciellt miljövänlig när allt kommer till kritan. Dom gör reklam för att dom är CO² neutrala men tänk utan hissarna. Då hade dom kanske kunnat bli CO² negativa. Det ni...

Påväg hem från Ikea stannande vi på Ica och passade på att panta burkar. Det blev 173:- och Johan hade jätte kul för dom flesta burkarna var mina redbull burkar och det är 50 öre pant/burk.
Vi var ju tvugna att handla upp alla våra pengar också så vi köpte mat och godis. Vi hade en liten tävling när det gällde godiset. Vi tog varsin påse och skulle se vem som plockade mest. JAG VANN!!! 600g mot Johans 520g. Men Det blev iallafall över 1kg godis ;-)



Nu ikväll är regnet tillbaka och som tur var tog jag paraply nr jag gick till gympan för vilket ösregn det var när det vardags att gå hem igen. Nu hoppas jag bara att det är uppehåll imorogn 10-11:30 när Elin och jag är i Pildammsparken på barnvagnsgympa, annars blir det nog lite tråkigt.





Fortfarande inga nya bilder.
Har faktiskt inte tagit en enda bild sen i fredags...
Men vi har en bild sen vi var på Väla och Elin provade sin sulky för första gången.

Kommentarer
Postat av: Marih

Hoppas verkligen att det är uppehåll idag om ni ska ut o promenixa i Malmö.Vi ska också in till Malmö,shoppa loss lite till nya lyan,börjar faktiskt bli riktigt hemtrevligt där nu :o)



Kram på er!

2009-10-27 @ 07:16:08
URL: http://familiaberglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback