Platskedar, nej tack

2009-10-16 | 21:20:55
Idag hände något som inte hänt på länge. Elin åt sin frukost. Hon åt till och med 2 potioner. Och lite senare, vid lunch fick hon plats med en hel burk mat i magen, men nu är hon kräsen. Hon vägrade äta med sina plastskedar, hon ville ha mina bestik hela tiden, eftersom jag också åt lunch samtidigt som henne. Jag fick helt enkelt plocka fram hennes dop present. Graverade bestik från George Jensen. Med dom gick det jättebra att äta.

Sen ringde vår Bvc sköterska, fick prata in meddelande på hennes telefon igår. Vi fick en ny tid, idag kl 15:25.
Åh, typiskt också. Vi som skulle åkta till Nova med Caroline och Moa. Jaja, dom planerna fick vi ändra till en promenad istället. Så kl 13:30 träffade vi dom sen var vi ute och gick tills det var dags för 10 månaderskontrollen.

Idag var den en ny läkare som inte varit vid dom andra kontrollerna. Det har alltid varit en HON innan, men idag var det en HAN. Man skulle kunna säga att han var lite mörk och Elin blev livrädd för honom. Hon bara skrek och stora krokodil tårar rann ner för kinderna. Han kunde inte lyssna på varken hjärtat eller lungorna för allt liv, eller lungorna hörde han ju ;-)
Elin har iallafall blivit 74 cm lång och väger 9590 g.

Vi hade precis kommit hem från BVC och en tur inom Ica på hemvägen när Caroline kom och knackade på dörren. Hon hade frågat innan om Moa kunde få låna ett diadem av Elin för dom ska på bröllop imorgon, och det är klart att hon får låna det.

Elin var hungrig och hade precis hunnit sätta sig i sin stol och börjat äta. Jag matade henne och det var ungefär hälften av maten hon ätit innan Caroline kom. Och jag hoppas att hon såg hur Elin såg ut. Inget kladd någonstans varken runt munnen, på händerna eller på haklappen. Jag gick för att hämta Elins diadem och då tog Johan över matandet, sen såg Elin ut såhär :









Klockan är nästan 21:30 och Elin är fortfarande vaken. Snart måste hon sova för imorgon ska vi åka till Helsingborg och Väla, eller skogen, eller så ska vi simma eller kanske åka till stan. Vi har inte betäsmt oss ännu.


See you tomorrow...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback