Å nej

2009-09-16 | 21:50:30
Ska bara börja med att lugna farmor. Elin tystnade såfort jag var klar med bloggen igår kväll. Då fick hon nämligen ensamrätt på datorn och stod och skrattade och pillade på alla knappar till klockan var 00.30. Då bestämde jag att det var dags för sängen igen men Elin höll inte riktigt med, fat det var bra gnäll en liten stund sen somnade hon.
När klockan var 8:15 imorse försökte jag väcka natt ugglan. Hon bara sov, gick inte att väcka. Jag kunde lyfta ner henne för trappen, byta blöja och få av pyjamasen medans hon fortfarande sov.
Nu får jag hoppas att hon har lärt sig läxan, man måste sova när mamma säger till!
När klockan var 8:45 skulle vi träffa kompisarna eftersom det var onsdag och dags babycafè. Och vet ni. När vi gick ut idag var det bara 8,9° C ute så det är riktigt kyligt om mornarna nu. Men inte klagar vi, eftermiddagarna bjuder på sol från klarblå himmel och temperatreturen är uppe på 20 ° C, men det är ändå kyliga vindar och kyligt såfort man kommer in i skuggan.

Påväg hem från babycafeèt så hade vi sällskap med Caroline och Moa, vi passar ju alltid på att gå med dom så vi får en liten extra runda så Elin ska somna i vagnen.
Idag somnade Elin ganska fort och man skulle kanske kunna säga att hon vaknade lika fort också. Vi blev nämligen stoppade av en journalist från Sydsvenskan som ville ställa frågor inför valet 2010. Caroline och jag gjorde ju självklart bort oss och när man läser artikelt så framstår vi antagligen som helt dumförklarade och jag misstänker att det även kommer stå att vi ska rösta på moderaterna.
Det är inte vårt fel att det blev såhär, journalisten var konstig och ställde bara ledande frågor som typ:
Tycker ni att det ska löna sig att arbeta? Är Sverige ett föredömme (fördedömme för vad var jag tvungen att svara på den frågan;-))? Vem väljer ni av Mona Sahlin och Fredrik Reinfeldt? Jag sa att om man måste välja mellan om 2 så väljer jag Fredrik Reinfeldt, svarade ju bara på just den frågan. Men annars skulle varken Caroline eller jag skulle välja någon av dom. Journalisten vinklade det som sagt själv till att vi kommer rösta på moderaterna.

Sen kom frågan: Får vi ta en bild? Å nej, nu ska man behöva vara med på bild i tidningen också. På söndag skulle det komma i Sydsvenskan, men vi håller tummarna på att journalisten och fotografen hittade några bättre att intervjua längre ner på gatan och väljer dom till artikeln istället...
Det där med foto hörde den sovandes Elin och hon var inte sen med att slå upp ögonen för att få vara med på bild. Haha, lite trötter och med solen i ögonen så ser hon antagligen skitsur ut på bilden, men hon kommer iallafall med i tidningen. Det gör kompisen Moa också fast hon kommer ligga i vagnen och sova på bilden.






Elin är ute på en liten upptäcksfärd.

Fast det var nog lite roligare att sitta bland kompisrna.

Elin redo för promenad under kvällen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback